Home Firmy PORTA Z INWESTYCJAMI NA 163 MLN ZŁ DO 2019 R.
PORTA Z INWESTYCJAMI NA 163 MLN ZŁ DO 2019 R.
0

PORTA Z INWESTYCJAMI NA 163 MLN ZŁ DO 2019 R.

0
0

Porta KMI Poland, największy producent drzwi w Europie Środkowo-Wschodniej, przeznaczy w tym roku 40 mln zł na inwestycje. To część planu na lata 2015-2019, w ramach którego firma zamierza wydać na innowacje technologiczne łącznie 163 mln zł.

Głównym celem strategii inwestycyjnej jest wzrost efektywności i mocy produkcyjnych, które mają się przełożyć na dalsze umocnienie rynkowej pozycji Porty.

Najważniejsze projekty w ramach pięcioletniej strategii inwestycyjnej Porty to fabryka drzwi i ościeżnic stalowych, linia produkcyjna TechnoPorta oraz centrum logistyczne z magazynem centralnym. Pierwszy z nich został już zrealizowany – zakład Porta Steel działa w Ełku od 2016 r. Dwie pozostałe inwestycje są w toku.

– TechnoPorta, powstająca w naszej fabryce w Bolszewie, to w pełni zautomatyzowana, inteligentna linia do produkcji drzwi technicznych, czyli wykorzystywanych głównie w zakładach produkcyjnych i obiektach użyteczności publicznej. Umożliwi ona masową produkcję według indywidualnych projektów – na przykład drzwi o nietypowych gabarytach lub wadze. Dzięki niej drzwi techniczne będą miały też niespotykane na rynku parametry dźwiękoszczelności. To innowacja procesowa i produktowa, która oprócz personalizacji wyrobów da nam optymalne wykorzystanie surowców. Łączny koszt inwestycji w TechnoPortę to około 50 mln zł. Chcemy ją uruchomić jeszcze w drugim półroczu 2018 roku – mówi Łukasz Luto, wiceprezes i dyrektor zarządzający Porta KMI Poland.

Trzecim znaczącym projektem w pięcioletnim planie inwestycyjnym Porty jest centrum logistyczne z magazynem centralnym, które ruszy w Nidzicy w przyszłym roku. Na projekt pod nazwą LogPorta spółka wyda łącznie ok. 40 mln zł. Centrum przejmie obsługę  kompletowania i dystrybucji produktów wytwarzanych przez wszystkie polskie fabryki Porty – aktualnie każda z nich samodzielnie zajmuje się logistyką wyrobów gotowych i dostawami zamówień do sieci sprzedaży.

– Na dziewięciu tysiącach metrów kwadratowych powierzchni logistyczno-magazynowej powstanie terminal z halą wysokiego składowania na 20 tysięcy skrzydeł i tyle samo ościeżnic. Ten obiekt, podobnie jak Porta Steel i TechnoPorta, będzie w pełni zautomatyzowany i zarządzany za pomocą nowoczesnego systemu IT. Dzięki niemu całkowicie zreorganizujemy logistykę czterech fabryk, co pozwoli na usprawnienie tego procesu w grupie, przyspieszenie dostaw i optymalizację kosztów logistycznych. Terminal będzie też obsługiwał nasz eksport – wyjaśnia zarządzający grupą Łukasz Luto.

Wydatki na inwestycje Porta sfinansuje za pomocą środków własnych, funduszy unijnych oraz środków pozyskanych z instytucji finansowych.

– Porta Steel, TechnoPorta i LogPorta to kamienie milowe w rozwoju naszej grupy. Towarzyszą im też mniej spektakularne, choć bardzo ważne inwestycje, jak nowe linie do produkcji i pakowania skrzydeł oraz ościeżnic w naszych fabrykach w Ełku i w Rumunii czy nowoczesne narzędzia IT do zarządzania informacjami na temat zamówień. Wspólnym mianownikiem wszystkich tych inwestycji jest jakość w każdym wymiarze, będąca ważnym elementem strategii rozwoju. Celem nadrzędnym tych działań jest umocnienie naszej pozycji lidera na rynku drzwi w Europie Środkowo-Wschodniej – podsumowuje Łukasz Luto.


Porta KMI Poland jest największym producentem drzwi w Europie Środkowo-Wschodniej. W pięciu nowoczesnych zakładach produkcyjnych: w Bolszewie, dwóch zakładach w Ełku, w Suwałkach oraz w rumuńskim Aradzie produkuje co miesiąc ponad 65 tys. drzwi wewnętrznych, wejściowych, zewnętrznych i technicznych oraz ponad 60 tys. ościeżnic. W ramach przyjętej w 2015 r. nowej strategii biznesowej firma działa zgodnie z ideą biznesu otwartego, inicjując dialog, współpracę, rozwój i przyczyniające się do niego zmiany. Porta prowadzi działalność od 1992 r. i obecnie zatrudnia ponad 1800 osób. W 2017 r. jej obroty sięgnęły niemal 407 mln zł. Wytwarzane przez Porta drzwi są sprzedawane na rynkach całego świata, tylko w Polsce co miesiąc wybiera je do swoich domów i mieszkań ponad 20 000 klientów.

open