Home News WICONA – USTALAJĄ GRANICE ARCHITEKTURY
WICONA – USTALAJĄ GRANICE ARCHITEKTURY
0

WICONA – USTALAJĄ GRANICE ARCHITEKTURY

0
0

Innowacyjność, precyzja i indywidualność zawsze były znakami rozpoznawczymi marki WICONA, będącej częścią globalnej firmy aluminiowej Hydro, która od 70 lat udostępnia swój know-how. Jako dostawca inteligentnych, zaawansowanych technologicznie aluminiowych systemów budowlanych zapewnia wszechstronną obsługę architektów i specjalistów branży metalowej. Proponowane przez nią rozwiązania znajdują odzwierciedlenie w inteligentnych konstrukcjach elewacyjnych, których jakość stanowi zrównoważoną architekturę przyszłości.

WICONA powstała w 1948 roku w ramach firmy Wieland-Werke AG jako biuro konstrukcyjne profili wytłaczanych dla branży budowlanej. Po 70 latach działalności urosła do rangi międzynarodowej marki produkującej wysokiej jakości zaawansowane technicznie systemy aluminiowe będące kluczowym składnikiem prestiżowych projektów na całym świecie. Doświadczenie w branży metalowej marki sięgają XIX wieku.

W Polsce i na świecie
Umiejętności inżynieryjne ekspertów WICONA przekładają się na przesuwanie granic związanych ze złożonymi konstrukcjami budynków. Wykorzystano je w wielu inwestycjach na całym świecie, np. 520 West New York, Wardian Londyn czy Park Avenue w Warszawie. Podstawą takich realizacji są innowacyjne rozwiązania fasadowe, które wyznaczają standardy w zakresie technologii i wzornictwa. Ich tworzenie nie byłoby możliwe bez doświadczenia pracowników. To dzięki nim marka może zaoferować najlepszerozwiązanie dla każdego projektu. Ponadto WICONA współpracuje z profesjonalnymi partnerami, zarówno kreatywnie projektującymi architektami, jak i specjalistycznymi firmami wykonawczymi odpowiedzialnymi za techniczną realizację projektów. – W procesie przekształcania pomysłów w rzeczywistość projektowanie i realizacja wymagają siły twórczej oraz wolności artystycznej wszystkich zaangażowanych w projekt osób. WICONA wspomaga ten dynamiczny proces, służąc najlepszą wiedzą, inteligentnymi produktami high-tech i fachowym doradztwem. W myśl „Od pomysłu do techniki” eksperci aktywnie poszukują na rynku bodźców i inspiracji, a także w miarę możliwości je wdrażają. W ten sposób firma zapewnia architektom i wykonawcom ślusarki aluminiowej właściwą technologię, umożliwiając im projektowanie i realizację pomysłów – mówi Ulf Alfredsson, Business Unit Marketing Manager grupy Hydro Building Systems. Dzisiaj marka WICONA jest obecna w 48 krajach na czterech kontynentach. Centrum rozwoju produktów i projektów znajduje się w Ulm. Firma dysponuje dwoma całkowicie zautomatyzowanymi magazynami – w Gerstungen (Niemcy) i Courmelles (Francja). Natomiast centra testowe firmy zlokalizowane są w Bellenbergu (Niemcy) i Tuluzie (Francja). Marka od 25 lat prowadzi swoją działalność również na rynku polskim, gdzie jako lider w zakresie produkcji systemów aluminiowych realizuje strategie zapewnienia swoim klientom najwyższej jakości produktów. Jednocześnie wspiera społeczeństwo w realizacji zasad zrównoważonego rozwoju. Swój sukces opiera na ponad stuletnim doświadczeniu w rozwoju technologii i wykorzystaniu różnych rodzajów energii odnawialnej, takich jak energia wodna. Grupa jest liderem w dziedzinie recyklingu aluminium, wciela w życie filozofię odpowiedzialności za środowisko naturalne. Czyni z niej również podstawowe kryterium w badaniach i rozwoju. Przynależność do Grupy Hydro daje WICONA kluczową przewagę na rynku polegającą na wczesnym dostrzeganiu światowych trendów. Jest to podstawą do rozwoju zintegrowanych, zrównoważonych rozwiązań.

Budowa miast przyszłości
Technologia nadaje kształt pomysłom i potrafi przesuwać granice architektury. Namacalnym tego dowodem jest np. Park Avenue w Warszawie. Jego zwiedzanie było jednym z punktów konferencji prasowej z okazji 70-lecia marki WICONA. Odbyła się ona 24 października. Uczestniczyli w niej przedstawiciele mediów branży budowlanej oraz architektonicznej. Polski oddział firmy reprezentował Piotr Komala, Dyrektor Handlowy Hydro Building Systems Polska, zaś gościem specjalnym był Ulf Alfredsson. W czasie spotkania duży nacisk położono na rolę marki w norweskiej grupie Hydro Building Systems GmbH oraz jej wpływ na rozwój budownictwa inwestycyjnego w Polsce i na świecie. – Historia firmy rozpoczęła się w 1948 roku wraz z założeniem WICONA w Ulm jako odrębnego oddziału Wieland-Werke AG. W ciągu minionych 70 lat wywodzące się z tych skromnych początków przedsiębiorstwo ewoluowało, tworząc znaną na całym świecie markę specjalizującą się w wysokiej jakości zaawansowanych technicznie rozwiązaniach systemowych z aluminium do fasad, okien i drzwi – tłumaczył Ulf Alfredsson. Konferencja była również pretekstem do premiery okien WICLINE 75 MAX, które dzięki specjalnemu systemowi profili oraz ukrytych okuć i klamek mogą dostarczyć aż o 56% więcej światła.

Przesuwanie granic architektury
Uczestnicy spotkania prasowego na przykładzie biurowca Park Avenue, który jest jednym z najlepiej usytuowanych budynków tego typu w Warszawie, mieli okazję przekonać się, jak rozwiązania WICONA sprawdzają się w rzeczywistości. Stworzenie obiektu w tak doskonałej i ekskluzywnej lokalizacji wymagało zaprojektowania czegoś niebanalnego wizualnie, ale również pasującego do otoczenia. – System WICTEC 50 wykorzystany do budowy Parku Avenue oferuje zarówno dużą elastyczność, jak i wysoki poziom funkcjonalności, umożliwiając zoptymalizowanie wydajności energetycznej, izolacji akustycznej i bezpieczeństwa. Zgodny z normą EN13830 dla ścian osłonowych WICTEC jest w pełni przetestowany pod względem odporności na warunki atmosferyczne, a dzięki dostępności różnych typów profili można go łatwo dostosować do niemal każdego stylu architektonicznego – wyjaśnia Piotr Komala, Dyrektor Handlowy Hydro Building Systems Polska.

Premiera innowacji
Wraz z rosnącymi wymaganiami stawianymi domom zwiększa się również zapotrzebowanie na unikalne rozwiązania w zakresie stolarki. WICONA oferuje całkowicie nowy, dopasowany do potrzeb klienta typ otwierania z innowacyjną technologią uszczelniania drzwi i okien. – Obniżone wartości współczynnika przenikania ciepła profili w połączeniu ze zintegrowaną szybą pozwalają uzyskać najlepsze właściwości izolacyjne kompletnego przeszklenia. Nasze rozwiązania zostały zaprojektowane z myślą o zapewnieniu komfortu życia w domach przyszłości, co oznacza, że ich parametry przekraczają normy wymagane obecnie na rynku. Charakteryzują się również wysokim stopniem izolacji akustycznej, co jest obecnie wyjątkowo istotne, zważywszy
na poziom hałasu w miastach – dodaje Piotr Komala. Innowacyjna koncepcja ukrytego uchwytu okiennego w oknach WICLINE 75 MAX uzyskała uznanie międzynarodowych jurorów konkursu iF DESIGN AWARD 2018 oraz nagrody Red Dot Design Award 2018.

Certyfikowane rozwiązania
Marka WICONA dostarcza innowacyjne koncepcje budowlane, które oszczędzają zasoby i oferują użytkownikom wysokiej klasy produkty, które są jednocześnie atrakcyjne ekonomicznie dla inwestorów oraz najemców w dłuższej perspektywie czasowej. Dzięki temu projekty realizowane na całym świecie uzyskały międzynarodowe certyfikaty, takie jak DGNB, LEED i BREEAM. Zrównoważony rozwój i ekologia są od dawna fundamentalną częścią filozofii firmy, co znajduje odzwierciedlenie w takich certyfikatach, jak Cradle to Cradle (C2C). Niebawem będą pojawiać się kolejne zaskakujące obiekty z rozwiązaniami WICONA reprezentujące zrównoważone budownictwo jutra.

 

open