Już w dniach 23-24 maja w Jachrance odbędzie się X Kongres Stolarki Polskiej. To wydarzenie, które integruje rodzimą branżę stolarki budowlanej i pozwala na wyznaczenie dalszych kierunków jej rozwoju. Przed uczestnikami tegorocznej edycji Kongresu pasjonujące dyskusje w ramach trzech bloków tematycznych.
Program merytoryczny kolejnych odsłon Kongresu Stolarki Polskiej koncentruje się wokół najważniejszych zagadnień związanych z funkcjonowaniem branży stolarki budowlanej. W tym roku wiodącymi tematami są Przemysł 4.0 i rozwiązania SMART. Gospodarzem spotkania będzie znany dziennikarz i publicysta Marek Zając.
Przemysł 4.0 w branży stolarki budowlanej
Przemysł 4.0 to definicja przemian cyfrowych zachodzących w całej światowej gospodarce. O tym, jakie szanse i zagrożenia związane są z Przemysłem 4.0, jak wyglądają praktyczne przykłady wdrożeń tego typu rozwiązań i z jakich systemów wsparcia można korzystać w tym zakresie porozmawiają uczestnicy I bloku tematycznego. Wstępem do dyskusji będzie prelekcja dr Witolda Jankowskiego, Prezesa Zarządu ICAN Institute, Redaktora Naczelnego „Harvard Business Review Polska” na temat znaczenia transformacji cyfrowej dla prowadzenia biznesu. Następnie, istniejące rozwiązania automatyzacji produkcji stolarki okienno-drzwiowej w Polsce i w Europie przedstawi Waldemar Lis, Prezes Zarządu elumatec Polska Sp. z o.o, a case study wdrożeń rozwiązań Przemysłu 4.0 na przykładzie firmy WIŚNIOWSKI zaprezentują: Maciej Socha, Dyrektor Systemów Ogrodzeniowych i Zabezpieczeń Antykorozyjnych WIŚNIOWSKI i Stefan Życzkowski, Prezes Zarządu firmy ASTOR. O projektowaniu systemów intralogistycznych dla fabryk 4.0 opowie zaś Piotr Gładysz, Dyrektor ds. przygotowania inwestycji, krajowy konsultant ds. meblarstwa z firmy ASTOR. Kontynuacją tej części bloku będzie prelekcja Łukasza Luto, Dyrektora Zarządzającego i Wiceprezesa Zarządu Porta KMI Poland, na temat innowacyjnych technologii wspierających rozwój strategiczny Grupy Porta KMI Poland.
Po zaprezentowaniu case study odnośnie Przemysłu 4.0 w branży stolarki budowlanej przyjdzie czas na wystąpienie Andrzeja Soldatego, Prezesa Zarządu Fundacji Platforma Przemysłu Przyszłości, który przedstawi rolę Fundacji Platforma Przemysłu Przyszłości w budowaniu przewagi polskich firm produkcyjnych. Zwieńczeniem rozmów prowadzonych w ramach I bloku będzie prelekcja o instrumentach finansowania Przemysłu 4.0, którą wygłosi Piotr Natkański – Dyrektor ds. sprzedaży w Departamencie Gwarancji i Poręczeń Banku Gospodarstwa Krajowego.
Stolarka SMART – przyszłość branży. Trendy światowe, producent – punkty handlowe, montaż
Nowoczesne rozwiązania napędzają rozwój branży stolarki budowlanej w Polsce. Temu zagadnieniu poświęcony zostanie II blok tematyczny X Kongresu Stolarki Polskiej. Otworzy go prelekcja Roberta Koniecznego, uznanego architekta, szefa pracowni KWK Promes na temat SMART stolarki w architekturze przyszłości. Znakomitym wstępem do dalszych rozmów będzie również prezentacja światowych trendów w zakresie rozwiązań SMART, które omówi reprezentantka firmy Somfy – Magdalena Kryńska, Strategic Marketing Manager Pro Channel, Business Area Eastern Europe. Druga część panelu pozwoli zaś uczestnikom na zapoznanie się z dobrymi praktykami odnośnie SMART rozwiązań z branży stolarki budowlanej w Polsce. Umożliwią to wystąpienia firm Somfy i WIŚNIOWSKI oraz firm D+H Polska i Winkhaus Polska. W pierwszej z prezentacji prelegentami będą: Marcin Strzelec, Menedżer Zarządzający WIŚNIOWSKI, Radosław Borkowski, Dyrektor Zarządzający i Członek Zarządu Somfy Polska oraz Piotr Bębenista, Key Account Manager Somfy Polska, w drugiej dobre praktyki przedstawią natomiast: Krzysztof Ratajczak, Dyrektor Handlowy Winkhaus Polska i Mariusz Ziemecki, Prezes Zarządu D+H Polska.
Powyższe tematy posłużą jako baza do, wieńczącej II blok tematyczny, dyskusji panelowej: „Jak kreować produkty przyszłości?”. Poprowadzi ją Radosław Murat z redakcji magazynu „Murator”, a panelistami będą: Janusz Komurkiewicz, Członek Zarządu FAKRO i Prezes Zarządu Związku POiD, Robert Konieczny, szef pracowni KWK Promes i Marcin Walewski, Przewodniczący Grupy Technicznej Polskiego Związku Firm Deweloperskich, Dyrektor Projektów Mieszkaniowych w Bouygues Immobilier Polska.
Jak sprzedawać więcej i drożej, gdy Twoim handlowcem staje się SMARTfon?
Podczas paneli marketingowych realizowanych na poprzednich edycjach Kongresu Stolarki Polskiej prezentowane były różnorodne aspekty związane ze sprzedawaniem produktów i budowaniem marki. Kontynuację tych zagadnień stanowi III blok tematyczny X Kongresu Stolarki Polskiej, zaplanowany na 24 maja. Poprowadzi go dr Łukasz Srokowski z Instytut Millenials.
Uczestnicy bloku dowiedzą się m.in., jak producent stolarki może prowadzić efektywne działania sprzedażowe w czasach, kiedy SMARTfon jest jego handlowcem i co warto wiedzieć o obecnych i wchodzących na rynek konsumentach – nowym pokoleniu odbiorców. Panel wyjaśni również, dlaczego komunikaty bywają mało skuteczne i w jaki sposób dostosować je do odbiorcy. Eksperci podpowiedzą też, jak zwiększyć sprzedaż wykorzystując naturalne predyspozycje młodego pokolenia do kupowania oraz jak w komunikacji marketingowej i sprzedażowej przejść z nacisku na parametry produktów na emocje i stać się Orłem Polskiej Stolarki. W panelu multimedialnym wypowiedzą się (w formie video-wywiadów) wybrani szefowie sprzedaży i marketingu, a także sprzedawcy znanych polskich i światowych marek z różnych branż, w tym także z branży stolarki budowlanej.
Uroczysta Gala
Podczas pierwszego dnia jubileuszowego, X Kongresu Stolarki Polskiej odbędzie się uroczysta Gala, podczas której wręczone zostaną branżowe wyróżnienia, w tym również Orły Polskiej Stolarki. Będzie ona doskonałą okazją dalszej integracji branży, przypomnienia bogatej historii Kongresu i uhonorowania Partnerów dotychczasowych odsłon wydarzenia.
X Kongres Stolarki Polskiej odbędzie się w dniach 23-24 maja 2019 roku w Hotelu Warszawianka**** w Jachrance.
***
Partnerami Strategicznymi X Kongresu Stolarki Polskiej są firmy: Somfy, WIŚNIOWSKI. Partnerzy Główni wydarzenia to firmy: Aereco, AIB, FAKRO, Fimtec-Polska, Grupa MTP, Klimas Wkręt-met, PORTA DRZWI. Partnerami Wspierającymi Kongresu są firmy: elumatec, Reynaers Aluminium, Soudal.
Patronat Honorowy nad X Kongresem Stolarki Polskiej sprawują: Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii.
Patroni Merytoryczni X Kongresu Stolarki Polskiej to: Akademia Leona Koźmińskiego, ICAN Institute, Polska Izba Gospodarcza Zaawansowanych Technologii IZTECH, Polski Związek Firm Deweloperskich, Stowarzyszenie Architektów Polskich SARP. Wydarzenie zostało również objęte patronatem medialnym uznanych redakcji mediów biznesowych i zajmujących się tematyką budowlaną.
Szczegółowy opis programu wydarzenia, harmonogram wystąpień oraz lista ekspertów bloków tematycznych dostępne są pod adresami:
https://kongres.poid.eu/harmonogram/
https://kongres.poid.eu/moderatorzy-i-panelisci/
***
Somfy to światowy projektant i lider w zakresie systemów inteligentnego sterowania i automatyki do osłon okiennych oraz bram w budynkach mieszkalnych i komercyjnych. Firma od lat opracowuje rozwiązania, które łączą ze sobą jednym systemem różne urządzenia, zmieniając domy na całym świecie w komfortowe i bezpieczne budynki w wersji smart z możliwością sterowania głosowego.
Somfy powstała w 1969 roku w Cluses we Francji. Międzynarodowy zasięg działalności obejmuje 160 oddziałów w 60 krajach na całym świecie. W Polsce firma działa od ponad 20 lat. W warszawskiej siedzibie przy ul. Marywilskiej znajdują się nowo otwarte: salon pokazowy Happy Home Somfy z flagowymi rozwiązaniami producenta i Somfy School, czyli nowoczesne centrum szkoleniowe dla instalatorów.
***
WIŚNIOWSKI to jedna z najdynamiczniej rozwijających się marek w branży budowlanej. Jako czołowy producent bram, okien, drzwi i ogrodzeń stosuje strategię dostarczania produktów o najwyższej jakości opartej na innowacyjnych rozwiązaniach technologicznych. Od początków działalności WIŚNIOWSKI skupia się nie tylko na czysto praktycznych aspektach produktów. Trzy dekady funkcjonowania przedsiębiorstwa to również ewolucja spojrzenia na design i stylistykę. Piękno jest więc w produktach marki WIŚNIOWSKI kolejną funkcją, tak potrzebną współczesnym klientom. Stąd decyzja o stworzeniu kolekcji bram, okien, drzwi i ogrodzeń w jednym designie – Home Inclusive 2.0, a także rozwijaniu palety wzorów, kolorów i struktur. Wszystko to w myśl zasady, którą firma WIŚNIOWSKI stosuje od początku swojego istnienia: „produkt luksusowy to taki, który spełnia wszystkie – dosłownie wszystkie – oczekiwania klienta”. Najwyższa jakość wykonania produktów gwarantuje komfortowe i bezpieczne użytkowanie przez długie lata.