1. Home
  2. Biznes i Ludzie
  3. Ludzie
  4. WYPRZEDZAMY OCZEKIWANIA
WYPRZEDZAMY OCZEKIWANIA
0

WYPRZEDZAMY OCZEKIWANIA

0

Kontynuując nasze success story, wprowadzamy nowe rozwiązania produktowe oraz kreujemy trendy na rynku izolacji, cały czas w pełni odpowiadając na potrzeby klientów, ale też wyprzedzając ich oczekiwania. Wywiad z Marcinem Nowarą, Dyrektorem Generalnym ISOVER.

Danuta Burzyńska: We wrześniu ubiegłego roku objął Pan funkcję Dyrektora Generalnego ISOVER. Jakie to było półrocze dla Pana i firmy?
Marcin Nowara: Z pewnością był to bardzo ciekawy okres, zwłaszcza że po latach wróciłem do firmy, w której zaczynałem pracę w ramach Grupy Saint-Gobain na stanowisku Kontrolera Finansowego. Przez ten czas mojej nieobecności ISOVER jako firma mocno się zmieniła. Obecnie oferowane rozwiązania i systemy są znacząco rozwinięte w porównaniu do tych, które sprzedawaliśmy ponad 10 lat temu. Pierwsze miesiące mojej pracy poświęciłem rozpoznaniu obecnej sytuacji od strony rynkowej oraz możliwości produkcyjnych. Jestem osobą dość aktywną, ale nie lubię wprowadzać zmian dla samych zmian, więc jeżeli coś działa dobrze, to jestem zdania, że lepiej to kontynuować niż koniecznie modyfikować. Po pierwszych sześciu miesiącach wiem więcej i jestem gotowy do dalszych działań, które pozwolą kontynuować sukces rynkowy ISOVER.

D.B.: Jak więc ocenia Pan warunki rynkowe, w których przyszło Panu działać? Co może stanowić wyzwanie w najbliższym czasie?
M.N.: W każdej sytuacji należy szukać możliwości rozwoju, oczywiście nie zamykając oczu na zagrożenia. Obecnie dla wielu firm przemysłowych główne zagrożenie pochodzi ze strony wzrostu kosztów energii, co dla ISOVER jest szansą rozwoju, ponieważ mamy możliwość oferowania rozwiązań, które będą pozwalały na ograniczanie zużycia energii zarówno w sektorze przemysłowym, komercyjnym, jak i mieszkaniowym. Działając w tym kierunku, nie tylko pozwalamy ograniczać koszty, ale przede wszystkim mamy bezpośredni wpływ na redukcję zanieczyszczeń i dbanie o środowisko naturalne, w tym przede wszystkim czyste powietrze.

D.B.: Pozostając w temacie wzrostu kosztów energii, do 10 marca 2020 r. Polska jest zobowiązana do wprowadzenia zaleceń znowelizowanej dyrektywy w sprawie charakterystyki energetycznej budynków, której celem jest dekarbonizacja zasobów budowlanych do roku 2050. Aby osiągnąć cel, konieczne jest zwiększenie skali termomodernizacji. Czy ISOVER jest przygotowany na związaną z tym wzmożoną chłonność rynku?
M.N.: Tak, jesteśmy i czekamy na te działania z niecierpliwością. Dodam również, że Prezes Grupy Saint Gobain, Pierre-André de Chalendar, zobowiązał się, że nie tylko nasze produkty będą wspierały dekarbonizację, ale również cała Grupa Saint-Gobain oraz wszystkie zakłady w jej ramach będzie neutralna w zakresie emisji CO2 do roku 2050. Od lat jesteśmy aktywnymi promotorami zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska. W ubiegłym roku opublikowaliśmy specjalny raport przygotowany przez ekspertów ISOVER pod tytułem Polska ocieplona, w którym prezentujemy konkretne wielowymiarowe korzyści z masowej termomodernizacji polskich budynków.

D.B.: Do zwiększenia skali termomodernizacji potrzebne będą skuteczne wdrożenie przepisów i wzrost świadomości społecznej. ISOVER prowadzi cały szereg działań mających na celu zwiększenie świadomości, m.in. w 2019 r. uruchomił kampanię pod hasłem „Lepiej bez smogu”. Jakim echem odbiła się ta akcja?
M.N.: Wprowadzenie akcji zbiegło się w czasie z moim dołączeniem do zespołu ISOVER, więc bezpośrednio interesowałem się, czy akcja społeczna i edukacyjna, którą wdrożyliśmy, jest zrozumiała i odpowiada potrzebom Polaków. Wygląda na to, że coraz bardziej wzrasta w polskim społeczeństwie wiedza i odpowiedzialność w zakresie ochrony środowiska, co istotnie przekłada się na sukces naszego programu. Dla przykładu, w ramach kampanii „Lepiej bez smogu” zorganizowaliśmy konkurs dla inwestorów indywidualnych „Twój pomysł na życie bez smogu”, w którym zaprosiliśmy ich do opowiedzenia o swoich dotychczasowych działaniach i dalszych planach związanych z ograniczeniem zużycia energii i wpływu na środowisko. Wysoka frekwencja w konkursie zaskoczyła nas bardzo pozytywnie i potwierdziła, że świadomość Polaków w zakresie walki ze smogiem i dbałości o czyste powietrze z każdym rokiem rośnie.

D.B.: Czyste powietrze, a co za tym idzie, zdrowe warunki do życia, to największa – bezcenna – zaleta termomodernizacji. Ale są i takie korzyści z ocieplania budynków, które można policzyć, ekonomiczne. Ile realnie można zaoszczędzić na termomodernizacji?
M.N.: Zachęcam do zapoznania się ze wspomnianym już raportem Polska ocieplona. Wskazujemy w nim powiązania między długofalową i masową termomodernizacją a korzyściami w skali całego kraju, ale też pojedynczego gospodarstwa domowego. Jak wynika z raportu, Polacy przeznaczają na ogrzewanie średnio 3 680 zł na sezon, co stanowi ponad 10% rocznego budżetu przeciętnego gospodarstwa domowego i prawie 70% wydatków na energię. Dzięki termomodernizacji możemy ograniczyć koszty ogrzewania nawet o 69%, co stanowi ogromną oszczędność.

D.B.: Jak jeszcze ISOVER stara się sprostać wymaganiom rynku? Poza obecną kampanią „Lepiej bez smogu”, o której Pan wspominał, na pewno warto też powiedzieć kilka słów o takich narzędziach, jak kalkulator produktów kwalifikowanych w programie „Czyste Powietrze” oraz elektroniczny przewodnik Termoizolacja – zysk dla Ciebie i środowiska…
M.N.: Cały czas pracujemy nad poprawą jakości naszych produktów oraz wprowadzaniem nowych rozwiązań. Rynek się zmienia i nie możemy poprzestać tylko na tym, co działa dzisiaj. ISOVER jest bardzo aktywny w poznawaniu i odpowiadaniu na potrzeby naszych klientów. Poznanie, co buduje wartość dla naszych klientów, jest kluczem w zakresie rozwiązań oferowanych na rynku. I tak, narzędzia, o których Pani wspomniała, to kompendium wiedzy dla tych, którzy chcą wziąć udział w programie „Czyste powietrze” i ubiegać się o dofinansowanie budynku. Elektroniczny przewodnik Termoizolacja – zysk dla Ciebie i Środowiska to swoisty przewodnik prowadzący przez cały proces termoizolacji, przygotowany przez naszych ekspertów w przejrzysty sposób. Z kolei kalkulator produktów kwalifikowanych w programie „Czyste Powietrze” może być pomocny dla tych, którzy chcą ubiegać się o dofinansowanie na ocieplenie budynku, a nie posiadają audytu energetycznego. Nasz kalkulator pozwala na wykonanie tzw. uproszczonej analizy energetycznej.

Raport Polska ocieplona przygotowany przez markę ISOVER. Zawiera podsumowanie korzyści płynących z masowej termomodernizacji polskich domów. To impuls do realnej walki o poprawę jakości powietrza w Polsce!

D.B.: Jaki potencjał ma Pana zdaniem rządowy program „Czyste powietrze”?
M.N.: Jeżeli ten program będzie realizowany konsekwentnie, to – bez względu na układ polityczny – jest to z pewnością jeden z programów, który wpłynie na jakość życia Polaków. Ważne jedynie, by zweryfikować, w jaki sposób będzie finansowany, tak aby początkowy sukces nie został przerwany poprzez niewystarczające zasoby. Według mnie pomysł jest dobry i właściwy, natomiast ważniejsza będzie implementacja i jego realizacja. Jako ISO VER jesteśmy gotowi oraz chętni do współpracy i czekamy na jego jak najszybsze uruchomienie.

D.B.: Jakie działania powinny być podejmowane przez organy administracji publicznej zaangażowane w realizację programu „Czyste Powietrze” na poziomie województw, powiatów i gmin, aby osiągnąć możliwie najsprawniejsze jego wdrożenie?
M.N.: Analiza potrzeb, dobre planowanie i następnie działanie. Nie odwrotnie. Z pewnością konieczne jest umocowanie gmin, aby to one lokalnie zarządzały budżetami i decydowały o realizowanych projektach termomodernizacyjnych.

Od lat jesteśmy aktywnymi promotorami zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska.

D.B.: Czy w tym roku ISOVER planuje poszerzenie działań mających na celu budowanie świadomości w zakresie termomodernizacji?
M.N.: Przede wszystkim będziemy kontynuować naszą społeczno- -edukacyjną kampanię „Lepiej bez smogu” z udziałem sportowców – Kamila Stocha, Anki Dziedzic i Antonio Lindbacka, w której dalej konsekwentnie będziemy zachęcać do walki o jakość powietrza i stan środowiska. Do grona ambasadorów akcji dołączyła dziennikarka – Beata Sadowska. Nowa odsłona kampanii już pod koniec lutego – zachęcam do śledzenia mediów społecznościowych oraz prasy branżowej. Poza tym nieustannie skupiamy się na dalszym nagłaśnianiu wpływu budynków na stan środowiska oraz poziomu jakości naszego życia, nawiązując w naszych działaniach do rządowego programu „Czyste powietrze”. Głównie poprzez dalsze promowanie naszych narzędzi (m.in. kalkulator produktów ISOVER kwalifikowanych w programie „Czyste powietrze”, e-book Termoizolacja – zysk dla Ciebie i Środowiska) wspierających tych, którzy chcą ubiegać się o dofinansowanie na ocieplenie budynku.

D.B.: A co jest ambicją nowego szefa ISOVER w 2020 roku i w dłuższej perspektywie?
M.N.: Myślę, że moje plany można podzielić na dwa obszary: dotyczące firmy i jej spraw wewnętrznych oraz naszych ambicji rynkowych. Jeżeli chodzi o firmę, to przede wszystkim chcę się skupić na naszych pracownikach i obszarze komfortu pracy oraz byciu preferowanym pracodawcą w regionie. Co do tematów rynkowych, to zdecydowanie kontynuacja naszego success story zarówno pod względem handlowym, jak i przemysłowym. Przede wszystkim wprowadzanie rozwiązań produktowych oraz narzędzi cyfrowych w kreowaniu nowych trendów na rynku izolacji, cały czas w pełni odpowiadając na potrzeby klientów, ale też wyprzedzanie ich oczekiwań.

D.B.: Dziękuję za rozmowę.

Fabryka ISOVER w Gliwicach z nowoczesnymi liniami produkcyjnymi, wytwarzającymi energooszczędne produkty dla budownictwa oraz izolacje techniczne stosowane w przemyśle.


Zdjęcia archiwum ISOVER

PS