NEPI Rockcastle, jeden z wiodących właścicieli nieruchomości komercyjnych w Europie Środkowej i Wschodniej, przekazał darowiznę w wysokości 150 tys. euro na rzecz Międzynarodowego Czerwonego Krzyża. Donacja wesprze wysiłki organizacji, mające na celu zapobieganie rozprzestrzenianiu się koronawirusa w regionie oraz ochronę personelu medycznego. Ponadto NEPI Rockcastle, za pośrednictwem kanałów internetowych swoich centrów handlowych, przeprowadzi kampanię zbierania indywidualnych datków, które także zasilą konto organizacji.
Środki, przekazane oraz zebrane przez NEPI Rockcastle, będą rozdysponowane – zgodnie z aktualnymi potrzebami medycznymi – między wybranymi oddziałami Czerwonego Krzyża w Europie Środkowej i Wschodniej. Dzięki temu możliwy będzie zakup niezbędnych produktów pielęgnacyjnych, takich jak: maseczki ochronne, mydło, środki dezynfekujące do rąk, chusteczki i inne produkty higieniczne. Pieniądze z darowizny pomogą także Czerwonemu Krzyżowi w realizacji kampanii edukacyjnych.
Powszechny apel o solidarność
NEPI Rockcastle chętnie angażuje się we wspieranie inicjatyw społecznych – tylko w ubiegłym roku Grupa udzieliła pomocy ponad 80 organizacjom pozarządowym działającym w różnych obszarach, takich jak wsparcie społeczne, zdrowie, edukacja i środowisko. Teraz NEPI Rockcastle zaapelował do fundacji i stowarzyszeń, zachęcając do przekierowania części otrzymanej kwoty na wsparcie tych, którzy są na pierwszej linii walki z koronawirusem. Niektóre odpowiedziały już na tę inicjatywę i potwierdziły swój aktywny wkład we wsparcie kampanii przeciw Covid19.
W ramach walki z koronawirusem, NEPI Rockcastle w Polsce wdrożył także strategię pomocy pracownikom ochrony zdrowia. Firma rozpoczęła dystrybucję 8000 maseczek oraz 1200 litrów płynów antybakteryjnych do lokalnych szpitali w 9 miastach, gdzie znajdują się jej obiekty. Ponadto, w zależności od potrzeb, lokalne placówki medyczne zostaną doposażone w inne środki ochronny osobistej oraz posiłki energetyczne.
Grupa NEPI Rockcastle działa w myśl idei, że jej placówki to #GalerieOtwarteNaPomoc. Tym samym centra handlowe NEPI Rockcastle dołączyły do kampanii #scentrowani – pod takim hasłem branża retail dokłada swoją cegiełkę do wielkiej akcji wsparcia personelu medycznego walczącego z COVID-19.