Home Materiały&Technologie SunRoof przejął Redlogger i tworzy unikatowy w Europie marketplace energetyczny
SunRoof przejął Redlogger i tworzy unikatowy w Europie marketplace energetyczny
0

SunRoof przejął Redlogger i tworzy unikatowy w Europie marketplace energetyczny

0
0

SunRoof, polsko – szwedzki startup tworzący dachy solarne i rozwiązania wspierające inteligentne zarządzanie energią, przejął szwedzką firmę Redlogger, która dostarcza oprogramowanie do rejestracji i certyfikacji prądu z OZE.

To połączenie technologii stanowi solidną bazę do stworzenia unikatowej platformy, umożliwiającej sprzedaż nadwyżek energii, produkowanej przez dachy SunRoof. W pierwszej kolejności marketplace zostanie uruchomiony w Polsce.

Redlogger (Renewable Energy Data Logger) to system wraz z aplikacją, który rejestruje ilość wyprodukowanej i zużytej „zielonej” energii. Jednocześnie raportuje i certyfikuje prąd do Szwedzkiej Agencji Energetycznej, co jest podstawą do uzyskania zapłaty za przekazaną do sieci nadwyżkę. Dotychczas z Redlogger mogli korzystać tylko szwedzcy posiadacze instalacji solarnych, ale teraz będzie on dostępny w każdym kraju, w którym działa firma SunRoof. Jego potencjał zostanie także wykorzystany do rozwoju platformy digitalowej na dwóch płaszczyznach – digital w domu klienta i unikatowy marketplace dla energii słonecznej.

Aplikacja Redlogger przejdzie radykalną metamorfozę i oprócz zbierania danych o ilości prądu produkowanego przez dach solarny, zostanie też zaprogramowana do inteligentnego zarządzania energią w domu i zintegrowana z rozwiązaniami typu smart home. W ten sposób powstanie hub dla platformy digitalowej. System będzie zarządzał, jak najlepiej wykorzystać prąd – czy bardziej opłaca się naładować samochód elektryczny, magazynować energię w baterii czy sprzedać nadwyżkę na platformie e-commerce.

W Polsce marketplace wystartuje jeszcze w tym roku

To ostatnie stanie się możliwe już niebawem w marketplace tworzonym przez polsko-szwedzki startup, który wchodzi w obszar zarządzania prądem swoich klientów i sprzedaży certyfikowanej energii ze źródeł odnawialnych. Wyjątkowy produkt sprawi, że SunRoof jako jedyna na rynku firma będzie dbał o to, aby jego dachy generowały jak najwięcej energii przez 30 lat. Tym samym stawiając na długofalową relację z klientem.

Za pomysłem platformy digitalowej stoją doświadczeni przedsiębiorcy, dziś współzałożyciele SunRoof, którzy mają międzynarodowe doświadczenie w tego typu projektach. Lech Kaniuk, CEO SunRoof, z sukcesami współtworzył takie marki jak Delivery Hero, PizzaPortal czy iTaxi. Marek Zmysłowski to współzałożyciel HotelOnline.co i Jumia Travel (największego w Afryce serwisu do rezerwacji hoteli online). Rafał Plutecki natomiast był szefem Google Campus Warsaw, założycielem i CEO m.in. Internet Technologies (jednej z pierwszych polskich firm internetowych) oraz Tempo.

Mamy ambicję stać się największym marketplace energetycznym w Europie i w oparciu o infrastrukturę Redlogger rozwijać platformę konkurencyjną do Autobidder Tesli. Dzisiaj SunRoof rośnie w tak błyskawicznym tempie, że inwestycja w nowe technologie, spełniające nasze oczekiwania i potrzeby, zaoszczędza nam czas oraz zasoby, które musielibyśmy przeznaczyć na tworzenie systemu od zera. Przez to przyspieszamy wprowadzenie unikatowych rozwiązań do zarządzania prądem od około 6 miesięcy do roku – mówi Lech Kaniuk, CEO SunRoof.

Część transakcji przejęcia była gotówkowa, a część w udziałach w SunRoof, dlatego kluczowe osoby z Redlogger stają się zaangażowanymi wspólnikami w firmie.

Cieszymy się, że partnerzy z Redlogger uzupełnią nasze kompetencje w zespole i jednoczymy siły, aby digitalizować rynek energetyki oraz upowszechniać korzystanie z odnawialnych źródeł energii. Nie wykluczamy tym samym kolejnych akwizycji w tym obszarze działalności – podsumowuje Lech Kaniuk.

Platforma do sprzedaży „zielonego” prądu zmieni rynek energetyki

W przypadku SunRoof to wielkość dachu narzuca moc instalacji. Dachy solarne dostarczają znacznie więcej energii, niż dom potrzebuje na ogrzewanie, zasilanie urządzeń elektrycznych, czy ładowanie samochodu. Z tego powodu w Polsce część klientów ogranicza powierzchnię z ogniwami PV. Często zamawiają też mniej niż 5kWp, aby dostać dotację. Po drugiej stronie są natomiast farmy fotowoltaiczne dla dużych firm lub spółek energetycznych. Pomiędzy nimi tworzy się luka, którą SunRoof wypełni, oferując firmom, jak i osobom prywatnym możliwość sprzedaży prądu.

Dla klientów SunRoof platforma e-commerce oznacza szansę na dodatkowe zyski. Przez to znacznie skróci się okres zwrotu z inwestycji w dach solarny (dziś wynosi od 3 do 10 lat).

Jednocześnie zmieni to jakość rynku energii odnawialnej, gdyż korzystając z marketplace sami zdecydujemy od kogo i z jakiego miasta kupimy prąd.


Grafiki: SunRoof

open