Make it louder!
Na mapie Warszawy, a dokładniej na Dolnym Mokotowie, powstało biuro wypełnione muzyką, które wyznacza trendy wnętrzarskie i technologiczne w ujęciu globalnym. Tym biurem jest siedziba Universal Music Polska, największej firmy fonograficznej w Polsce. Za bardzo oryginalną kreację wnętrz odpowiedzialna jest warszawska pracownia architektoniczna The Design Group.
Muzyczna siedziba UMP zajmuje dwa piętra (IV i V) biurowca X20 o łącznej powierzchni ok. 1500 m2. Z biura mogą korzystać pracownicy oraz artyści współpracujący z wytwórnią. W wielu jego przestrzeniach, dostosowanych pod względem akustycznym i technologicznym, rozbrzmiewa więc muzyka oraz pozytywna energia. Biuro jest zaprojektowane w loftowym klimacie z angielskim stylem w meblach miękkich. Jednocześnie pobudza kreatywność i emanuje domową atmosferą.
No music, no life!
Projektanci zadbali we wnętrzach wytwórni o wiele odniesień do muzycznej branży. Można znaleźć tu np. zamówione pod wymiar prawdziwe, klasyczne neony nawiązujące kształtem do zapisu nutowego lub układające się w muzyczne hasła, np. „No music no life!”, „Make it louder”. Ściany zdobią również oprawione w ramki wyróżnienia i nagrody artystów pracujących z Universal Music Group – W recepcji – podobnie jak w innych biurach Universal Music w różnych częściach świata – swoje miejsce znajdzie też tzw. wall of fame. To specjalnie przygotowana ściana, na której docelowo będą prezentowane labele firm oraz artystów współpracujących z UMP – mówi architekt i założyciel The Design Group, Konrad Krusiewicz. Wnętrza open space czy wielu salek charakteryzują z kolei murale, które przedstawiają nazwy różnych gatunków muzycznych.
W rytm muzyki
Przestrzenie socjalne i chilloutowe w siedzibie Universal Music Polska zostały pomyślane przez The Design Group w taki sposób, by mogły odbywać się w nich muzyczne wydarzenia. – Przestrzeń swobodnej kreacji wraz ze sceną dla artystów na potrzeby prób czy koncertów, a także trybuny, to strefy, w których można wręcz rozpłynąć się przy dźwiękach muzyki wydobywającej się z wysokiej jakości systemu nagłośnienia. Wszystko to w otoczeniu nastrojowego, ciepłego oświetlenia w formie rozgwieżdżonego nieba – mówi Ewelina Mężyńska, architektka odpowiedzialna za koncepcję i projekt wnętrz biura UMP.
Kilkupoziomowe trybuny to kreatywna baza dla pracowników, która służy luźniejszym spotkaniom, odpoczynkowi, ale też prezentacji wideo, koncertów czy premier teledysków. Znajduje się tu 85-calowy monitor, któremu towarzyszy 7 głośników Elipson Planet podłączonych do systemu Yamaha, a także subwoofer, który nadaje brzmieniu wyjątkowego charakteru i bardzo dużej mocy. To wszystko sprawia, że chociaż przez chwilę można poczuć się tu jak podczas występu artysty na żywo.
Niespodziewane zmiany na lepsze
– Decyzja o powstaniu nowej siedziby UMP w Warszawie zapadła jeszcze przed wybuchem COVID-19, natomiast proces aranżacji wnętrz i wdrażania rozwiązań oraz technologii przebiegał w czasie pierwszych lockdownów. Mieliśmy więc okazję sprawdzić, co w dobie pandemii jest niezbędne naszym pracownikom i współpracującym z nami artystom do lepszej organizacji pracy. Uwydatniła się potrzeba organizacji telekonferencji, a w związku z tym wdrożenia systemów oraz zakup sprzętu, które zapewnią nam znakomitą jakość dźwięku i obrazu – mówi Monika Wasilewska, Dyrektor Działu HR i Administracji w UMP.
– Mając na uwadze komfort pracy naszych pracowników, w nowym biurze zainwestowaliśmy w najlepsze technologie i wdrożyliśmy najbardziej zaawansowane systemy wideokonferencyjne DTEN wraz z oprogramowaniem Zoom, systemy audiowizualne CRESTON oraz Poly – dodaje Petroniusz Zawadzki, szef IT w UMP odpowiedzialny za wdrożenie rozwiązań technologicznych. Systemy te wyposażone są m.in. w „śledzenie” rozmówców, co oznacza, że w kadrze są pokazane tylko te osoby, które biorą udział w rozmowie. Ta funkcja szczególnie przydaje się, gdy pracownicy wykonują
swoje obowiązki z innego miejsca niż biuro.
– Wszystkie systemy konferencyjne opierają się na dwóch niezależnych wyświetlaczach: na jednym monitorze wyświetla się prezentacja lub osoba prowadząca, a na drugim widoczni są wszyscy uczestnicy spotkania. Jest to pomocne szczególnie, gdy są to telekonferencje z dużą liczbą osób z całego świata – tłumaczy Petroniusz Zawadzki. – Finalnie powstało biuro, które jest bardzo nowoczesne i zapewnia mobilność dzięki zaawansowanym technologiom wspierającym komunikację oraz efektywniejszą pracę w biurze, zdalną czy hybrydową. Obszernie przeszklone ściany sal konferencyjnych mają funkcję automatycznej zmiany przezroczystości, dzięki której uczestnicy spotkań mogą odizolować się od otoczenia. Salki z systemami do organizacji telekonferencji zostały wykończone półwałkami akustycznymi i mają podwójnie szklone ściany, które doskonale zbierają dźwięki, przez co można robić głośne odsłuchy
muzyki, nie przeszkadzając nikomu z zewnątrz.
Loud VIP Room
Jak sama nazwa wskazuje, nie jest to zwykły pokój. Drzwi do jego wnętrz są praktycznie niewidoczne, a wstęp tu mają nieliczni. To pomieszczenie z podwójnymi ścianami i podłogami, akustycznie oddzielone od reszty przestrzeni biura. – Słowo „Loud” w nazwie pojawiło się ze względu na możliwość robienia naprawdę głośnych odsłuchów muzyki wewnątrz tego pokoju. Został on specjalnie zaprojektowany i wybudowany przez nas oraz akustyków, by wyciszyć go do poziomu 55 dB – dodaje arch. Ewelina Mężyńska. Znajduje się tu opracowany przez firmę Gold Note specjalnie dla UMP homogeniczny system audio klasy High-End. Pozwala on na referencyjne odsłuchy zarówno nośników cyfrowych w pełnym zakresie, jak i powracających w wielkim stylu analogowych płyt gramofonowych. Wnętrza utrzymane w ciepłym kolorze niebieskim sprzyjają koncentracji, pobudzają kreatywność, a także motywują do twórczej pracy.
NOWA SIEDZIBA UNIVERSAL MUSIC POLSKA
Lokalizacja: Warszawa, Mokotów
Inwestor: Universal Music Polska
Pracownia architektoniczna: The Design Group
Wielkość: ok. 1500 m2
Rok: 2021