1. Home
  2. Builder Green
  3. Synergia w startegii zrównoważonego rozowoju marki WICONA
Synergia w startegii zrównoważonego rozowoju marki WICONA
0

Synergia w startegii zrównoważonego rozowoju marki WICONA

0

Żyjemy w dobie postępującej eksploatacji zasobów naszej planety. Musimy zacząć zadawać sobie pytanie, jak zrównoważyć dbanie o środowisko z jednoczesnym zaspokajaniem zapotrzebowania na kolejne mieszkania, biura i infrastrukturę. Hubert Wiśniewski, Country Manager Poland, pracuje w Hydro Building System od 10 lat i jest pasjonatem budowania bardziej zrównoważonej przyszłości. Odpowiada na pytanie, co tak naprawdę oznacza dziś takie słowo jak zrównoważony.

„Odpowiedź można znaleźć w postępie technologicznym i dostępności materiałów budowlanych, które z definicji przyczyniają się do redukcji CO2 w budownictwie. Dlatego spojrzenie na zrównoważony rozwój moim zdaniem oznacza że nasze działania powinny być zdrowe dla środowiska i ludzi – a to oznacza budowanie czegoś, co będzie można podziwiać przez pokolenia.”

Branża budowlana zaczyna myśleć w sposób bardziej zrównoważony oraz jak obniżyć swoją emisję dwutlenku węgla – Hubert Wiśniewski dzieli się swoimi przemyśleniami na ten temat. „Zrównoważona architektura cieszy się bezprecedensowym rozmachem biznesowym i politycznym, a firmy budowlane i architektoniczne przestawiają się na model, w którym myślenie o niskiej emisji dwutlenku węgla integruje się z każdym aspektem procesu planowania i budowy – od wyboru materiałów budowlanych i zarządzania odpadami po energooszczędne ogrzewanie, chłodzenie i hydraulikę. Nadal ustanawiamy punkt odniesienia dla jasnej definicji zrównoważonego budynku, szukając wspólnego mianownika pomiędzy aspektami funkcjonalnymi, a imperatywem pięknego budynku.”

Szef polskiego oddziału WICONA wyjaśnia dalej, jak marka wdraża strategie zrównoważonego rozwoju organizacji. „Jesteśmy zaangażowani i konsekwentnie wdrażamy zrównoważone strategie we wszystkich obszarach naszej działalności. Począwszy od kultury organizacyjnej, promując pozytywne zmiany poprzez wspieranie lokalnych społeczności i naszych partnerów biznesowych. Wszystko to robimy oczywiście w kontekście biznesowym z pełną świadomością naszego wpływu na środowisko, który stopniowo i skutecznie neutralizujemy. Porównując sprzedaż marki WICONA w latach 2021 do 2020 – odnotowaliśmy wzrost o 40%, co potwierdza, że konsekwentna realizacja naszej zielonej strategii to dobra ścieżka nie tylko dla naszego biznesu, ale przede wszystkim korzystna dla osiągnięcia celów zrównoważonego rozwoju. Moim celem jest jednak przede wszystkim napędzanie rentowności i wzmacnianie świadomości naszej pozycji jako lidera niskoemisyjnych rozwiązań dla budownictwa.”

WICONA stawia na odzyskiwanie aluminium ze złomowanych fasad i okien, które niemal w 100% nadają się do recyklingu. W przypadku systemów aluminiowych WICONA mamy do czynienia z systemami, które dzięki zaawansowanym technologiom produkowane są w cyklu zamkniętym, z wykorzystaniem aluminium pochodzącego z recyklingu. „Hydro CIRCAL 75R to materiał certyfikowany przez niezależną instytucję DNV-GL, która gwarantuje, że 75% materiału pochodzi z aluminium pokonsumpcyjnego, czyli takiego, który osiągnął koniec swojego cyklu życia. Jest to jedno z największych osiągnięć w dziedzinie zrównoważonego rozwoju na rynku budowlanym w ostatnich latach. Obecnie wszystkie inwestycje, w których uczestniczymy, realizowane są w oparciu o aluminium Hydro Circal, co przyczynia się do redukcji CO2 tych obiektów. Myślę, że dzięki naszym działaniom przyspieszymy zmiany, których jesteśmy świadkami w obszarze budownictwa i architektury” – kontynuuje Hubert Wiśniewski.

WICONA oferuje nowe, zaawansowane technicznie pomysły i rozwiązania, zapewniając prawdziwy postęp swoim partnerom rynkowym i klientom. Sukces ten opiera się na 180 zarejestrowanych patentach, z których 46 nadal obowiązuje. W ciągu ostatnich siedemdziesięciu lat WICONA wprowadziła wiele ekscytujących innowacji – jak na przykład w 2010 r., początek pełnej „ewolucji”, która stopniowo objęła całą gamę produktów. WICONA zdefiniowała tę koncepcję jako ciągły rozwój własnych systemów, aby sprostać rosnącym wymaganiom zrównoważonego rozwoju, efektywności energetycznej, izolacji termicznej i ochrony klimatu. Hubert Wiśniewski wyjaśnia, co WICONA może dziś zaoferować dostawcom i rynkowi: „Dzisiaj mamy pełne portfolio produktów z zakresu okien, drzwi i rozwiązań elewacyjnych dostosowanych do potrzeb projektantów i inwestorów, które doskonale wpasowują się w każdy rodzaj budownictwa. W tej sytuacji doskonale swoją funkcję spełnia specjalistyczne doradztwo WICONA, składające się z wysoko wykwalifikowanych i doświadczonych ekspertów, tworząc optymalne ścieżki planowania i realizacji każdego projektu budowlanego. W procesie tym brane są pod uwagę podstawowe kryteria budynków przyszłości, takie jak efektywność energetyczna, zrównoważony rozwój, ekonomia, fizyka budowli i dokładność. Ale oprócz opieki specjalistów WICONA oferuje również szeroką gamę narzędzi.”

Co powinien zrobić przemysł, aby bardziej ograniczyć emisję dwutlenku węgla?

„Każdy cel w SDG (Celach Zrównoważonego Rozwoju) reprezentuje obszar ryzyka, który obecnie stanowi wyzwanie dla firm. Na przykład łańcuchy dostaw są podatne na skutki zmian klimatycznych i wyczerpywania się zasobów naturalnych. Przyjmując cele zrównoważonego rozwoju w biznesplanie, organizacje mogą zmniejszyć to ryzyko. Zaletą takich celów jest to, że oferują firmom plan działania dotyczący zaangażowania interesariuszy i rozwoju zrównoważonych strategii, które mogą pomóc w pozytywnej transformacji ich działalności. Inwestując i dopasowując swoje plany biznesowe do tych uniwersalnych ram, można poprawić wartości organizacyjne i środowisko. Nie zapominajmy, że uwzględnienie celów zrównoważonego rozwoju w biznesplanie może również przynieść korzyści finansowe”- podkreśla Hubert Wiśniewski.

Jeśli chodzi o przyszłość i przemyślenia związane ze słowem zrównoważony, Pan Hubert nie ma wątpliwości. „Sprzedaż systemów WICONA, które są dedykowane dla wszystkich segmentów rynku rozwija się bardzo dobrze. Stopniowo budujemy świadomość marki, a w kolejnych miesiącach będzie to jeszcze bardziej zauważalne. Zintensyfikujemy nasze działania komunikacyjne i działania w organizacjach, z którymi jesteśmy związani, ponieważ wierzę, że jesteśmy na etapie, na którym możemy osiągnąć cele zrównoważonego rozwoju dzięki synergii i współpracy na wszystkich możliwych płaszczyznach. Naszym atutem jest to, że mamy doskonałe zaplecze do realizacji tych celów. Nasza działalność jest ściśle zintegrowana z innymi markami Grupy Hydro, ale jednocześnie stworzyliśmy świetny zespół ekspertów, którzy dzięki swojemu profesjonalizmowi pracują na reputację naszej marki. Duży nacisk kładziemy na relacje z naszymi partnerami, co często przekłada się na wieloletnią współpracę i kolejne odważne projekty. Z roku na rok realizujemy coraz więcej inwestycji, uczestniczymy również w międzynarodowych zespołach. Tylko w tym roku nasze produkty znalazły zastosowanie w wielu obiektach, a kolejne przed nami.”