Home Biznes i Ludzie MOCNE ŚWIATŁO NA ALUMINIUM
MOCNE ŚWIATŁO NA ALUMINIUM
0

MOCNE ŚWIATŁO NA ALUMINIUM

0
0

GRZEGORZ PRZEPIÓRKA, EWA WIŚNIEWSKA

Podczas targów BAU w Monachium firma Ponzio Polska zaprezentowała się adekwatnie do światowej rangi wydarzenia, jakim jest międzynarodowa wystawa w Monachium. Jako reprezentant czołówki wśród dostawców systemów aluminiowych firma pokazała się w najlepszym anturażu. W przestrzeni nowoczesnego showroomu ulokowane zostały topowe, renomowane rozwiązania. Zwiedzający mogli obejrzeć konstrukcje o różnorodnym przeznaczeniu – zarówno dla klientów instytucjonalnych, jak i indywidualnych. Udział Ponzio Polska w światowej ekspozycji to sygnał poszerzania i intensyfikacji aktywności firmy na rynkach zagranicznych.

Po przerwie spowodowanej pandemią na arenę międzynarodowych wydarzeń branżowych powróciły w stacjonarnej formie światowe targi BAU. Odbywająca się w Monachium wystawa przyciągnęła do stolicy Bawarii architektów, wykonawców, producentów, dostawców – profesjonalistów i pasjonatów najnowocześniejszych rozwiązań. Podczas 5 dni targowych zaprezentowano tysiące produktów, systemów i usług wyznaczających trendy. Swoje propozycje wyeksponowało ponad 2260 wystawców z 49 krajów. BAU odwiedziło 190 tys. gości. Udział w tegorocznej edycji z jednej strony pozwolił na szeroki wgląd w branżowe nowości, a z drugiej był również okazją do bezpośredniego i zarazem niezbędnego w budowaniu relacji networkingu, którego deficyt w ciągu ostatnich trzech lat był wyraźnie odczuwalny.

Rozwiązania na miarę światowych salonów

Na arenie targowej w Monachium po raz drugi zaznaczyła swoją obecność również firma Ponzio Polska i uczyniła to w mocnym stylu. Na stoisku 121 w hali C jeden z liderów w dziedzinie systemów aluminiowych dla budownictwa zaprezentował przekrój innowacyjnych propozycji klasy premium. Wśród nich znalazły się m.in. cieszące się dużą popularnością na wielu rynkach europejskich drzwi przesuwne w systemach SL1600TT i SL1700TT. Pierwszy z systemów można było oglądać w Monachium w wersji o zwiększonej nośności do 400 kg. Uwagę zwiedzających przykuwał też energooszczędny system przesuwny SL1800TT, wpisując się wyraźnie w jedno z głównych haseł tegorocznego BAU, jakim było budownictwo zrównoważone.

Rozwiązania Ponzio Polska zostały wyeksponowane w nowoczesny sposób na stoisku o powierzchni 230 mkw. To prawie trzy razy więcej niż podczas poprzedniego udziału firmy w BAU, co jest wyraźnym znakiem progresu firmy. W centrum wystawy ulokowany został wielkogabarytowy i wąskoprofilowy system SL2000 greatvison.

Zainteresowani nowinkami technicznymi mogli wypróbować dodatkowe funkcje tego modelu, m.in. ukryty napęd. Przetestować można było też drzwi klasy premium PE96HI, które przyciągały wzrok nowoczesnym designem i dużymi gabarytami. Z ciekawością słuchano o zastosowanym w nich innowacyjnym rozwiązaniu antybimetalicznym – specjalna konstrukcja profili znacznie ułatwia funkcjonowanie drzwi narażonych na oddziaływanie niekorzystnych warunków atmosferycznych. Swoją rolę na stoisku otrzymały systemy ścianek loftowych i akustycznych OF90IW i OF90. Wykorzystano je jako aranżację przestrzeni VIP-roomów, w których firma gościła zwiedzających praktycznie z całego świata. Ścianki loftowe o smukłych profilach wraz z całoszklanymi drzwiami przesuwnymi zdecydowanie przyciągały gości swoim designerskim wyglądem. Warto podkreślić, że również „okna na świat” w systemach Ponzio były mocnym punktem wystawy w Messe München.

Najwyższą klasę wśród systemów okiennych zaprezentowano na przykładzie okien antywłamaniowych w klasie RC4, kuloodpornych i przeciwpożarowych, które pod względem estetycznym nie różnią się od okien bezklasowych, pełniąc jednocześnie bardzo ważne funkcje dla bezpieczeństwa użytkowników. Przegląd produktów dopełniały systemy fasadowe, w tym ciekawa wersja fasady „SLIM” z oknem wentylacyjnym.

Międzynarodowy team

Bogata pod względem zakresu systemów i zaawansowania technicznego ekspozycja wybrzmiała w pełni dzięki zaangażowaniu profesjonalistów z licznego zespołu Ponzio Polska, reprezentującego większość rynków z całej Europy. Przez cały czas trwania targów członkowie zarządu firmy, jak i doradcy techniczni pozostawali do dyspozycji odwiedzających stoisko. Setkom gości z całego świata, zarówno stałym, jak i potencjalnym klientom, przybliżali oni poszczególne produkty, odpowiadali na pytania, odsłaniali najbardziej innowacyjne strony zastosowanych rozwiązań, zdradzali szczegóły techniczne. Świetnie przygotowany, wielojęzyczny team Ponzio Polska odsłonił też wszechstronność zastosowań stolarki aluminiowej, kojarzącej się głównie z elewacjami nowoczesnych biurowców. Tymczasem coraz częściej stosowana jest ona w inteligentnych domach, apartamentach, ważne funkcje pełni także w lokalach użytkowych. Świetne właściwości konstrukcji aluminiowych, jak np. wielkie gabaryty, jakie mogą osiągać przy zachowaniu bardzo dobrych parametrów termicznych, oraz szczelność i wyjątkowa wytrzymałość, lokują stolarkę aluminiową bardzo wysoko, jeśli nie najwyżej w preferencjach użytkowników. Dodatkowo wybór tego materiału ułatwiają takie argumenty jak niezwykły komfort użytkowania, estetyka oraz długotrwałość użytkowania i możliwość recyklingu w 100 proc. Ekonomiczność i ekologia idą tu zatem w parze z wieloma istotnymi cechami.

Światowe relacje

Poprzez szereg prezentacji i rozmów targi BAU stały się dla Ponzio Polska nie tylko okazją, by rzucić mocniejsze światło na produktowe hity, zasygnalizować potencjał oferty, ale również żeby umocnić relacje z klientami bądź nawiązać nowe alianse. Intensyfikując interakcje podczas międzynarodowych wydarzeń, firma kreuje szanse, by poszerzyć obecność na rynkach zagranicznych. To ważny element obecnej strategii. – Ekspozycję naszej firmy, Ponzio Polska, na targach BAU postrzegamy jako ogromny sukces wizerunkowy, który jeszcze bardziej umocni pozycję firmy w Europie i na świecie. Spodziewamy się, że w konsekwencji przyniesie też wiele nowych kontaktów biznesowych – podsumowuje udział firmy w targach Andrzej Karolewski, Wiceprezes Zarządu Spółki.

Firmie Ponzio Polska podczas jednej z największych i najważniejszych imprez branżowych towarzyszyła ekipa Builder Movie TV. Podczas kilku dni targowych przeprowadzaliśmy wywiady z klientami odwiedzającymi stoisko, przybliżaliśmy wybrane produkty w formie komentarzy udzielanych przez ekspertów Ponzio Polska, relacjonowaliśmy wydarzenie w naszym serwisie internetowym, wykonaliśmy „hurtową” liczbę zdjęć, chwytaliśmy klimat tego niecodziennego eventu i ekspozycji. Zarejestrowane materiały, w tym film z wydarzenia, można obejrzeć w serwisie builderpolska.pl oraz w naszych mediach społecznościowych.

open