Schüttflix podsumowuje pierwszy rok działalności w Polsce – już ponad 900 firm korzysta z usług platformy i aplikacji do zamawiania kruszyw
W czerwcu minął rok od rozpoczęcia działalności platformy Schüttflix w Polsce. Z platformy logistycznej i aplikacji do zamawiania kruszyw korzysta już ponad 900 podmiotów – producentów kruszyw, przewoźników i odbiorców – firm budowlanych i generalnych wykonawców. W tym czasie firma zrealizowała ponad 300 projektów, zarówno niewielkich – na kilkanaście transportów, jak i dużych, obejmujących ponad 1000 dostaw. Firma rozpoczęła również realizację transportów koleją.
Wyniki firmy podsumowuje szef polskiego oddziału Schüttflix, Michał Szkudlarek: „Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni tempem rozwoju na polskim rynku – platforma w ciągu 12 miesięcy rozwinęła się szybciej niż podczas debiutu start-upu w rodzimych Niemczech w analogicznym okresie. Udało nam się przekonać uczestników rynku, że nasze usługi są dopełnieniem ich działalności i nie wchodzimy w tradycyjne dziedziny ich biznesów, ale wykorzystujemy narzędzia cyfrowe do łączenia dostawców z odbiorcami, do optymalizacji zamówień i transportów. A uproszczenie ofertowania i składania zamówień plus oszczędność pieniędzy to jest przecież to, co Polacy lubią i cenią najbardziej”.
Po wejściu na polski rynek firma ustanowiła również centralę operacyjną w Warszawie, której zadaniem jest czuwanie nad płynną realizacją zamówień. „Oczywiście Schüttflix to nie tylko bezosobowa aplikacja, ale też zespół specjalistów, którzy w czasie rzeczywistym monitorują przebieg zleceń na cyfrowej platformie i są dostępni, gdy nasi partnerzy potrzebują dodatkowego wsparcia” – mówi Rafał Klasa, nadzorujący prace warszawskiej centrali operacyjnej.
„Naszym celem jest ciągły rozwój. Udaje nam się to od początku naszej działalności w Polsce – pomimo trudnego otoczenia rynkowego i niepewnych łańcuchów dostaw udało nam się postawić nasz biznes na mocnych podstawach. To pokazuje, jak ważna jest cyfryzacja dla branży budowlanej w Polsce, szczególnie w trudnych czasach” – podsumowuje pierwszy rok na polskim rynku Christian Hülsewig, CEO Schüttflix.
Nowa funkcjonalność w aplikacji – OCR
Start-up inwestuje również nieprzerwanie w rozwój swojego narzędzia – platformy i aplikacji, wprowadzając nowe usługi i funkcjonalności. Ostatnią innowacją, dostępną również w Polsce, jest możliwość automatycznego sczytywania dokumentów WZ, dzięki dodatkowej funkcji OCR, czyli funkcji optycznego rozpoznawania pisma.
„To narzędzie pozwala łatwo zintegrować konwencjonalnie utworzone dokumenty z cyfrowym procesem Schüttflix i eliminuje irytującą papierkową robotę. Dzięki funkcji image-to-text kierowca ciężarówki musi jedynie wybrać opcję skanowania w aplikacji Schüttflix na smartfonie i zrobić zdjęcie dokumentu WZ, a wszystkie istotne informacje, liczby i dane są automatycznie odczytywane i digitalizowane” – wyjaśnia Michał Szkudlarek.
Informacje o Schüttflix – cyfrowej platformie logistycznej dla branży budowlanej
Schüttflix to pierwsza cyfrowa platforma logistyczna B2B dla branży budowlanej, która za pomocą prostej, intuicyjnej aplikacji łączy ze sobą wykonawców robót budowlanych, dostawców materiałów budowlanych, takich jak piasek, żwir, kruszony kamień i grys, oraz firmy transportowe.
Firma została założona jako start-up w Niemczech w 2018 roku przez Christiana Hülsewiga, managera z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu globalną logistyką Microsoft oraz przedsiębiorcę Thomasa Hagedorna, właściciela firmy budowlanej Hagedorn Group. W 2022 roku firma w Niemczech osiągnęła obroty w wysokości 90 mln euro i zgromadziła na platformie ponad 13 tys. klientów i partnerów. W 2022 r. Schüttflix rozszerzył swoją działalność na Polskę, Czechy i Austrię.
Więcej informacji: https://schuettflix.com/pl/pl/