Home News Calisia One i Hampton by Hilton Kalisz obchodzą 5-lecie
Calisia One i Hampton by Hilton Kalisz obchodzą 5-lecie
0

Calisia One i Hampton by Hilton Kalisz obchodzą 5-lecie

0
0

Mija pięć lat od inauguracji kompleksu Calisia One. Grupa Antczak zmieniła dawną fabrykę fortepianów w wielofunkcyjny obiekt łączący nowoczesne biura, hotel sieci Hilton oraz różnorodne koncepty kulinarne. Zrewitalizowany obiekt stał się wizytówką Kalisza, która przyciąga do miasta turystów, inwestorów, artystów i sportowców.

Grupa Antczak kupiła teren dawnej fabryki fortepianów Arnolda Fibigera w 2015 roku. Ponad 130-letni budynek, będący symbolem przemysłowego i kulturalnego dziedzictwa Kalisza, był wówczas w fatalnym stanie technicznym. Trwająca trzy lata rewitalizacja była istotnym wyzwaniem architektonicznym i urbanistycznym. Cały proces przebiegał w ścisłej współpracy z konserwatorem zabytków, a także – jako jedna z nielicznych tego typu inwestycji w Polsce – zgodnie z międzynarodowym systemem certyfikacji BREEAM RFO. Efektem było powstanie obiektu typu mix-use, składającego się z trzech części: biurowej, hotelowej i gastronomicznej.

Dzięki licznym restauracjom dziedziniec Calisia One stał się ulubionym miejscem spotkań kaliszan. W ciągu minionych pięciu lat odbyło się tu kilkaset koncertów i różnorodnych wydarzeń artystycznych. Dla wielu mieszkańców i turystów jest to jedna z najważniejszych przestrzeni kulturalnych w regionie – miejsce, w którym można odpocząć i doświadczyć niezapomnianych emocji. Jednym z symboli miasta i ważnym punktem na mapie lokalnych atrakcji turystycznych stał się także trójwymiarowy napis „Kocham Kalisz”, znajdujący się na dziedzińcu Calisia One.

Cieszę się, że po pięciu latach działalności Calisia One stała się wizytówką Kalisza, która przyciąga do miasta turystów, inwestorów, artystów i sportowców. Jestem dumny, że zrealizowaliśmy tę inwestycję na światowym poziomie, dając przykład modelowej rewitalizacji dawnych terenów industrialnych. Jednocześnie przywróciliśmy mieszkańcom nasze wspaniałe dziedzictwo, tworząc otwartą i tętniącą życiem przestrzeń. Wierzę, że w kolejnych latach Calisia One będzie nadal wyznacznikiem nowych trendów – nie tylko na polskim, ale też na międzynarodowym rynku nieruchomościpodkreśla Marcin Antczak, CEO Grupy Antczak.

Działający w Calisia One hotel sieci Hilton oferuje gościom sto wysokiej jakości pokoi, liczne przestrzenie biznesowe oraz strefę rekreacyjną z basenem spa. Hotel mieści się w nowym, dobudowanym do zabytkowej części fabryki budynku. Jego charakter doskonale wpisuje się w atmosferę miejsca. Nowoczesna fasada nawiązuje do klawiatury fortepianu, zachowując rytm podziałów elewacji, proporcje oraz wielkość otworów okiennych budynku fabrycznego. W reprezentatywnym łączniku między częścią biurową i hotelową stoi odrestaurowany fortepian marki Calisia.

W naszym hotelu przyjęliśmy już dwukrotnie więcej gości niż wynosi liczba mieszkańców Kalisza. Mimo wyzwań, których branża doświadczyła w pandemii, zyskaliśmy pozycję niekwestionowanego lidera na regionalnym rynku. W ostatnich kwartałach obserwujemy wyraźny rozwój kluczowych dla nas segmentów – w tym podróży służbowych, eventów i konferencji, wydarzeń kulturalnych oraz turniejów sportowych. Staliśmy się hotelem pierwszego wyboru dla osób odwiedzających Kalisz – zarówno w celach biznesowych, jak i turystycznych – deklaruje Grzegorz Włodarczyk, general manager Hampton by Hilton Kalisz.

Grupa Antczak jest deweloperem, generalnym wykonawcą i inwestorem na rynku nieruchomości. W trakcie ponad 40 lat działalności zrealizowała wielokrotnie nagradzane osiedla mieszkaniowe, m.in. w Kaliszu, Poznaniu, Warszawie, Wrocławiu, Łodzi i Berlinie. Grupa jest też aktywna w sektorze magazynowo-przemysłowym – tylko w latach 2019–2023 przekazała klientom ponad 1 mln m kw. zaawansowanych technologicznie powierzchni z tego segmentu. Krajowi i międzynarodowi klienci i partnerzy od wielu lat doceniają jej kompetencje wykonawcze, standardy w obszarze zrównoważonego rozwoju i zaangażowanie w ochronę środowiska.

open