2 czerwca, podczas Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy, przedstawione zostało nowe logo Saint-Gobain. Nowatorska interpretacja symbolu „mostu”, jaki od ponad 40 lat reprezentował Grupę, została uzupełniona o dynamiczny zarys panoramy miasta symbolizujący terytorium marki: przestrzeń, w której żyjemy. Z kolei ciepłe i żywe kolory obrazują emocjonalną więź z klientami i użytkownikami produktów Saint-Gobain.
Logotyp odzwierciedla aktualne pozycjonowanie marki oparte na obietnicy projektowania, wytwarzania i dostarczania materiałów poprawiających jakość codziennego życia zarówno poszczególnych osób, jak i całego społeczeństwa. Zdaniem – Materiały i rozwiązania oferowane przez Saint-Gobain projektowane są z myślą o zwiększeniu komfortu w przestrzeni, w której żyjemy – mieszkamy, pracujemy, czy też podróżujemy. – Musimy jednak robić to w sposób zrównoważony, dbając o kondycję naszej planety z myślą o przyszłych pokoleniach. Dla nas, te dwa aspekty, czyli jakość codziennego życia i wyzwania dotyczące przyszłości, są nierozłączne, jak dwie strony tego samego medalu – mówi Pierre-André de Chalendar, Prezes i Dyrektor Generalny Saint-Gobain.
Zmiana pozycjonowania marki jest wyrazem dążenia Grupy do pogłębiania relacji ze społeczeństwem. Konsumenci posiadający nieograniczony dostęp do informacji za pośrednictwem mediów cyfrowych odgrywają coraz większą rolę
w wyborze konkretnych produktów, które są stosowane przy realizacji ich projektów. Saint-Gobain pragnie przedstawić wpływ oferowanych przez Grupę materiałów i rozwiązań na jakość codziennego życia podkreślając wartości reprezentowane przez swoją markę, czyli ekspercką wiedzę na temat materiałów, kulturę innowacji, zrozumienie potrzeb klienta oraz otwartość i odpowiedzialność. – Pragniemy być bardziej widoczni dla użytkowników naszych produktów – podkreśla Pierre-André de Chalendar – Silne marki prezentują dziś korzyści, jakie przynoszą ludziom. Chcę, aby wszyscy dowiedzieli się co symbolizuje Saint-Gobain i jaką rolę nasza firma odgrywa w życiu codziennym.