1. Home
  2. Biznes i Ludzie
  3. TRENDY ZMIAN CEN MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH W LUTYM 2017
TRENDY ZMIAN CEN MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH W LUTYM 2017
0

TRENDY ZMIAN CEN MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH W LUTYM 2017

0

Przychody PSB S.A. (centrali) ze sprzedaży materiałów budowlanych (do sieci PSB) w styczniu 2017 r. były aż o 20% wyższe niż przed rokiem oraz o 2% niższe niż w grudniu 2016 r.

W styczniu 2017 r., w porównaniu do poprzedniego miesiąca, spadły ceny stolarki otworowej, parapetów (-5,5%) i gazobetonów (-2,3%). Ceny drewna i mat. drewnopochodnych nie zmieniły się. Wzrost cen odnotowano w 8 grupach, najbardziej: suchej zabudowy (+4,6%), izolacji wodochronnych (+3,5%), pokryć i folii dachowych, rynien (+2,5%), chemii budowlanej (+2,3%) oraz narzędzi i sprzętu budowlanego (+2,2%). W pozostałych grupach wzrost wahał się wokół 1%.

W kategorii „inne” spadły o mniej niż 1% ceny bram, ogrodzeń oraz płytek ceramicznych, wyposażenia łazienek i kuchni. Nie zmieniły się ceny kostki brukowej. Wzrost cen odnotowano w przypadku farb, lakierów, tapet (+1,7%), cementu, wapna (+1,3%) oraz instalacji i techniki grzewczej, kanalizacji, odwodnień, wentylacji (+1,1%).

Wskaźnik optymizmu związanego ze wzrostem liczby pozwoleń na budowę mieszkań ogółem wydanych w okresie I-XII 2016 r., w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego, przyjął wartość plus 12%, a w kategorii mieszkań w budownictwie indywidualnym plus 12,6%. Równolegle w zakresie mieszkań ogółem, których budowę rozpoczęto dynamika wyniosła plus 3,3%, a w kategorii mieszkań w budownictwie indywidualnym plus 6%.

Marzena Mysior-Syczuk
Koordynator ds. Public Relations
Grupa PSB S.A.


Grupa PSB
Grupa Polskie Składy Budowlane S.A. z siedzibą w Wełeczu k/Buska-Zdroju, działa na rynku od 19 lat, jest największą i najszybciej rozwijającą się siecią hurtowni materiałów budowlanych oraz marketów dom i ogród w Polsce. Obecnie Grupa zrzesza 364 małe i średnie, rodzinne firmy z terenu całej Polski, które prowadzą handel w 411 składach budowlanych, w 232 marketach PSB-Mrówka oraz w 50 centrach handlowych PSB-Profi. W placówkach tych pracuje ponad 12 tysięcy osób.
Przychody ze sprzedaży materiałów budowlanych składów, będących partnerami Grupy PSB S.A., na koniec 2016 r., osiągnęły pułap 5,7 mld zł (były wyższe o 9% w stosunku do 2015 r.). Przychody Grupa PSB S.A. (centrali) w 2016 r. przekroczyły poziom 2,2 mld zł i były najwyższe w dotychczasowej historii firmy. Udział w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych szacowny jest na 14%, a w rynku hurtowym ponad 25%. W 2016 roku znajomość marki Grupy PSB deklarowało ok. 42% Polaków, sieć sklepów PSB-Mrówka 52%, a placówek PSB-Profi 20%.

PS