LATO JAKOŚCI – MOST TYPU EPB NA BUDOWIE S7
Budimex SA obecnie realizuje wiele prestiżowych kontraktów. Jednym z nich jest kolejny odcinek S7, w ramach którego powstaje most typu extradosed (z ang. extradosed prestressed bridge – EPB) o największej rozpiętości przęsła (206 m w osi podparcia) w skali kraju.
Ponadto na wspomnianej inwestycji po raz pierwszy w Polsce zastosowano beton wysokiej klasy C60/75, napowietrzany do wykonania konstrukcji ustroju nośnego. Łącznie zabudowano około: 32140 m3 betonu, 17 km pali prefabrykowanych, 5,7 miliona kg zbrojenia, 1000 km cięgien sprężających. Prace na obiekcie odbywają się pod stałym nadzorem technologicznym. W trakcie budowy tylko dla potrzeb kontroli betonów w naszych laboratoriach przeprowadzono ponad 5000 badań. Ustrój nośny realizowany jest metodą nawisową przy wykorzystaniu travelerów – wózków szerokości 30 m, które w miarę postępu robót przemieszczają się i kotwią do wcześniej wykonanego elementu. Zastosowana metoda pozwala na wykonanie obiektu nad trudno dostępnym terenem. Podpory mostu mają wysokość od 45 do 59 m, mierząc od poziomu terenu. Pod względem konstrukcyjnym jest to jedno z zadań trudniejszych do realizacji, ale niewątpliwie spektakularne. Tego typu projekty nas motywują i wpływają na rozwój innowacyjności.