1. Home
  2. Architecture Design
  3. 100 LAT INNOWACYJNOŚCI
100 LAT INNOWACYJNOŚCI

100 LAT INNOWACYJNOŚCI

0

Builder: Jak wygląda struktura firmy Hunter Douglas w Polsce?

Jacek Szeląg: Hunter Douglas Polska jest częścią grupy HD i posiada w Polsce lokalną produkcję podstawowych systemów, serwis, magazyn oraz dział wsparcia technicznego. W Polsce funkcjonujemy od początku lat 90., wspierając architektów i wykonawców w tworzeniu projektów poprzez dostarczanie nowoczesnych systemów sufitów podwieszanych, aluminiowych i ceramicznych okładzin elewacyjnych oraz systemów i osłon przeciwsłonecznych. Ja osobiście kieruję firmą od roku 1999, czyli to kolejna, 20. rocznica, i w tym czasie udało się nie tylko uczestniczyć w realizacji wielu spektakularnych projektów, ale również stworzyć stabilny oraz profesjonalny zespół pracowników zdolnych do obsługi dużych i wymagających projektów.

B: Na czym polega innowacyjność Hunter Douglas?

J.S.: W segmencie materiałów wykończeniowych dostrzegam coraz większe oczekiwania w zakresie innowacyjności produktów. Innowacyjności odnoszącej się do funkcji i estetyki, ale również wymogów zdrowotnych i zrównoważonego rozwoju. Stąd konieczność ciągłego wprowadzania nowych systemów oraz doskonalenia procesów produkcyjnych, aby móc oferować produkty coraz lepsze, zdrowsze, przyjaźniejsze i ciekawsze pod kątem designu oraz funkcjonalności bez podnoszenia cen. Wymaga to nie tylko kreatywności i ciężkiej pracy, ale również inwestycji w procesy oraz zakłady produkcyjne, ale dzięki temu Hunter Douglas utrzymuje pozycję lidera i jest w stanie oferować nowoczesne innowacyjne produkty architektoniczne.

B: Skąd biorą się inspiracje do tworzenia innowacyjnych produktów?

J.S.: Najlepszą inspiracją jest niewątpliwie codzienna praca nad projektami, szczególnie większymi, gdzie architekci stawiają nam nowe wyzwania. Globalna skala działania Hunter Douglas zapewnia wymianę doświadczeń i synergię działań lokalnych oraz centralnych. Działamy w ścisłej współpracy z rynkiem: wyzwania i pomysły architektów stanowią główne źródło naszych nowych produktów. Dotyczy to zarówno modyfikacji istniejących systemów produktów standardowych, jak i powstawania zupełnie nowych, innowacyjnych rozwiązań, które często stają się rozwiązaniami typowymi w kolejnych realizacjach. Nasza dobra współpraca z architektami stała się podstawą do stworzenia wielu inspirujących rozwiązań, które okazały się niezastąpione nie tylko dla architektów, ale też właścicieli budynków na całym świecie.

B: Jakie konkretnie nowe produkty udało się wprowadzić w ostatnim czasie?

J.S.: Niewątpliwie najbardziej spektakularnym, zupełnie nowym, innowacyjnym produktem okazał się system sufitów filcowych HeartFelt®, który otrzymał nagrodę Red Dot w kategorii Design Produktu, określany mianem „Best of the Best”. To zupełnie nowy, opatentowany produkt dający ogromne możliwości indywidualnego projektowania w zakresie układu i kolorów oraz zapewniający wyjątkowe właściwości estetyczne i akustyczne. Formowane termicznie panele filcowe to efektywna kosztowo alternatywa dla metalu czy drewna tworząca łagodne, przyjazne środowisko. Zarówno panele, jak i konstrukcja nośna produkowane są z materiałów w pełni przetwarzalnych z certyfikatem C2C. Ciepły wygląd sufitu może być uwydatniony poprzez wybór koloru, jednego z wielu dostępnych naturalnych odcieni szarości lub brązów, tworząc jeszcze bardziej urzekający i wyjątkowy wystrój wnętrza. Ostatnio opracowaliśmy kolejną innowację – system okładzin ściennych HeartFelt® będący doskonałym uzupełnieniem proponowanych rozwiązań sufitowych. W planach na najbliższe miesiące jest wprowadzenie nowych rozmiarów paneli HeartFelt®, co da możliwość tworzenia sufitowych układów przestrzennych. Kolejnym przykładem naszych innowacyjnych produktów może być seria produktów sufitowych Baffle Tavola® będąca odpowiedzią Hunter Douglas na rosnące zapotrzebowanie architektów na systemy zapewniające pełną swobodę w tworzeniu niezwykle atrakcyjnych sufitów. Baffle Tavola® to system wytrzymały i uniwersalny, cechujący się doskonałymi właściwościami akustycznymi, dostępny w szerokiej gamie kolorów oraz wykończeń, co czyni go idealnym do zastosowań w niemal wszystkich sektorach budownictwa. Rozwiązanie dostępne jest w trzech wariantach: Straigth, Levels oraz Divergent, o szerokościach 20, 30, 40 lub 50 mm i wysokościach od 50 do 300 mm oraz długościach do 5 metrów. Nie mogę pominąć również nowości w naszych systemach sufitów i okładzin drewnianych obejmujących całą gamę produktów liniowych, rastrowych oraz panelowych. Prawdziwą innowacyjnością jest wprowadzenie paneli z nanoperforacją o średnicy 0,5 mm, które pozwalają uzyskać wyjątkowe właściwości akustyczne bez kompromisu w kwestii estetyki. Nanoperforowane panele to reakcja Hunter Douglas na rosnące zapotrzebowanie ściennych i sufitowych rozwiązań, które z jednej strony zachowują wysokie walory estetyczne, a z drugiej wyróżniają się w zakresie dźwiękochłonności.