OPTYMISTYCZNE WYNIKI 22. TARGÓW GRUPY PSB
22. edycja wiosennych Targów Grupy PSB odbyła się w dniach 28 i 29 lutego w Centrum Targowym w Kielcach. Targi PSB są jednym z kluczowych wydarzeń branżowych w Polsce – uchodzą za swoisty barometr nastrojów u progu sezonu budowlanego.
W tym roku na przedstawicieli 370 partnerów PSB czekało 305 wystawców – kontraktowych dostawców Grupy. Razem przy negocjacyjnych stołach zasiadło 4,3 tys. osób, które zawarły 16 tys. kontraktów na kwotę 430 mln zł, tj. o 9 proc. więcej niż rok temu.
Wynika z tego, że przeciętny wystawca wyjechał z Kielc z portfelem zamówień na kwotę 1,4 mln zł, zaś przeciętny partner na kwotę 1,2 mln zł. Dane te wskazują na optymizm przedstawicieli branży odnośnie do skali popytu na materiały remontowo-budowlane w najbliższych miesiącach. Należy pamiętać, że zawarte porozumienia są wstępnymi deklaracjami zakupów i dopiero nadchodzące miesiące odzwierciedlą rzeczywisty stan rynku.
Przy okazji Targów odbył się bankiet z udziałem kilku tysięcy osób, podczas którego wystąpiła gwiazda muzyczna Agnieszka Chylińska.
Informacja, edukacja, wymiana know-how
Odbyła się również konferencja prasowa z udziałem Zarządu Grupy PSB: Piotra Koziny – Dyrektora Zarządu i Anny Kamińskiej – Członka Zarządu. Zarząd Grupy PSB przedstawił m.in. polski rynek materiałów budowlanych, pozycję Grupy na rynku, realizację strategii PSB oraz główne trendy i czynniki wpływające na rozwój rynku.
Natomiast w przeddzień 22. Targów miała miejsce konferencja branżowa dla partnerów i dostawców Grupy. Prawie 700 osób miało okazję wysłuchać prelekcji Zarządu Grupy PSB, Piotra Koziny i Anny Kamińskiej, na temat obrazu rynku i pozycji Grupy PSB oraz innych prelegentów – o aktywnej sprzedaży, strategii cenowej i pricingu, matematyce zaufania. Coroczne konferencje PSB dostarczają uczestnikom dodatkowej, konstruktywnej wiedzy. Mają charakter edukacyjny oraz służą wymianie know-how.
O Grupie PSB
Grupa PSB Handel SA z siedzibą w Wełczu k. Buska-Zdroju działa na rynku od 26 lat, jest największą i najszybciej rozwijającą się siecią hurtowni materiałów budowlanych oraz marketów dom i ogród w Polsce. Obecnie Grupa zrzesza ponad 400 małych i średnich rodzinnych firm z terenu całej Polski, które prowadzą handel w 283 składach budowlanych, w 360 marketach PSB Mrówka oraz w 78 placówkach handlowych PSB Profi. W punktach tych pracuje ok. 14 tys. osób. Łączne przychody partnerów PSB ze sprzedaży materiałów budowlanych oraz do domu i ogrodu w 2023 r. osiągnęły poziom 8,5 mld zł, co stanowi ok. 18 proc. udziału w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych. Natomiast przychody Grupy PSB Handel SA (centrali) wyniosły 3,9 mld zł. Wg badań w 2023 r. dowolną markę Grupy PSB rozpoznaje 81 proc. respondentów: markę Grupy PSB zna 60 proc. Polaków, sieci sklepów PSB Mrówka – 76 proc., a placówek PSB Profi – 43 proc.