Grupa PSB Handel S.A. śledzi ceny wiodących materiałów dla budownictwa oraz domu i ogrodu, co pozwala obserwować zmiany trendów, które oddaje wykres.
We wrześniu 2017 r., w porównaniu do poprzedniego miesiąca, w 6 analizowanych grupach asortymentowych ceny wzrosły, w 12 spadły, a w 2 nie zmieniły się.
Największe wzrosty notowano w grupach: drewno, płyty konstrukcyjne (+5,2%), izolacje termiczne (+4,9%) oraz dekoracje (+0,6%). Spadły najbardziej ceny w grupach: ogród, hobby (-1,9%), elektryka, oświetlenie (-1,7%), stolarka (-1,1%) i sucha zabudowa (-0,9%). Nie zmieniły cen: izolacje wodochronne i otoczenie domu.
Porównanie dłuższych okresów – tym razem I-IX 2017 do analogicznego okresu 2016 r. – przynosi zdecydowanie różne wyniki. Ceny wzrosły we wszystkich grupach asortymentowych.
Najbardziej podrożały: izolacje termiczne (+6%), sucha zabudowa (+5,3%), dachy, rynny (+4,2%), izolacje wodochronne (+3,9%), drewno, płyty konstrukcyjne (+3,5%) i wyposażenie, AGD (+3,4%). Najmniejsze wzrosty notowano w grupach: elektryka, oświetlenie (+0,3%), chemia budowlana (+0,5%) oraz ściany, stropy, kominy (+0,6%).
Wskaźnik optymizmu związanego ze wzrostem liczby pozwoleń na budowę mieszkań ogółem wydanych w okresie I-VIII 2017 r., w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego, przyjął wartość plus 24,8%, a w kategorii mieszkań w budownictwie indywidualnym plus 19%. Równolegle w zakresie mieszkań ogółem, których budowę rozpoczęto dynamika wyniosła plus 22,4%, a w kategorii mieszkań w budownictwie indywidualnym plus 17,5%.
Grupa PSB
Grupa PSB Handel S.A. z siedzibą w Wełeczu k/Buska-Zdroju, działa na rynku od 19 lat, jest największą i najszybciej rozwijającą się siecią hurtowni materiałów budowlanych oraz marketów dom i ogród w Polsce. Obecnie Grupa zrzesza 364 małe i średnie, rodzinne firmy z terenu całej Polski, które prowadzą handel w 412 składach budowlanych, w 263 marketach PSB Mrówka oraz w 53 centrach handlowych PSB Profi. W placówkach tych pracuje ponad 12 tysięcy osób.
Przychody ze sprzedaży materiałów budowlanych składów, będących partnerami Grupy PSB S.A., na koniec 2016 r., osiągnęły pułap 5,7 mld zł (były wyższe o 9% w stosunku do 2015 r.). Przychody Grupy PSB S.A. (centrali) w 2016 r. przekroczyły poziom 2,2 mld zł i były najwyższe w dotychczasowej historii firmy. Udział w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych szacowny jest na 14%, a w rynku hurtowym ponad 25%. W 2017 roku znajomość marki Grupy PSB deklarowało ok. 46% Polaków, sieć sklepów PSB Mrówka 57%, a placówek PSB Profi 21%.