GARAŻE WIELOSTANOWISKOWE
Kształtowanie funkcjonalno-przestrzenne. W trakcie opracowywania koncepcji projektowej garażu wielostanowiskowego, zazwyczaj wielokondygnacyjnego, należy przeprowadzić analizy układu funkcjonalno-przestrzennego, w tym zależności powierzchni przeznaczonej na stanowiska postojowe samochodów.
I powierzchni przewidzianej na transport wewnętrzny w garażu, obejmujący komunikację pionową (dojazd do kondygnacji parkowania samochodu) i poziomą (dojazd do konkretnego stanowiska postojowego w obrębie kondygnacji).
Powierzchnia przeznaczona na transport wewnętrzny w garażu wynika przede wszystkim z przyjętego rodzaju transportu (tradycyjny, częściowo zmechanizowany, zautomatyzowany), rozwiązania materiałowo-konstrukcyjnego, a także założonego standardu użytkowania.
Analizy różnego rodzaju układów przestrzennych projektowanego garażu powinny zapewnić uzyskanie rozwiązania najkorzystniejszego z uwagi na wybrane kryteria.
Podstawowymi kryteriami w tym zakresie są: wskaźnik wykorzystania kubatury, stosunek powierzchni przeznaczonej na stanowiska postojowe do powierzchni przeznaczonej na transport wewnętrzny, koszt realizacji garażu, koszt eksploatacji garażu, komfort i bezpieczeństwo użytkowania.