1. Home
  2. Biznes i Ludzie
  3. Ludzie
  4. JUSTYNA BOGDANOWICZ – WIEDZA I PERSPEKTYWY
JUSTYNA BOGDANOWICZ – WIEDZA I PERSPEKTYWY
0

JUSTYNA BOGDANOWICZ – WIEDZA I PERSPEKTYWY

0

Mostostal Warszawa oferuje możliwość związania swojej kariery zawodowej z dużą, stabilną międzynarodową organizacją, która realizuje bardzo ambitne zadania, duże i różnorodne wyzwania techniczne w każdym sektorze budownictwa. 

Z Justyną Bogdanowicz, Koordynator Zespołu Rekrutacji i Rozwoju Personalnego Mostostal Warszawa, rozmawia Marcin Ozon.

Marcin Ozon: Mostostal Warszawa działa na rynku od dziesięcioleci. Czym spółka przyciąga kandydatów do pracy? Czym wyróżniacie się na tle konkurencji?
Justyna Bogdanowicz: Mostostal Warszawa jest spółką o znanej, działającej od dziesięcioleci marce, a więc kojarzeni jesteśmy jako firma z tradycjami. Z drugiej strony jesteśmy też otwarci na innowacje i nowe technologie. Jako przykład mogę wskazać to, że jako pierwsza firma z sektora budowlanego stworzyliśmy dział badawczo-rozwojowy. Przy realizacji szkoleń dla pracowników wykorzystujemy nowoczesne, aktywizujące metody. Podczas wydarzeń dla studentów korzystamy z okularów VR (wirtualnej rzeczywistości – przyp. aut.), które pozwalają przenieść się na teren inwestycji i odbyć wirtualny spacer po naszych budowach. Przestrzenna wycieczka jest możliwa dzięki modelom BIM. To, co Mostostal Warszawa oferuje, to też możliwość związania swojej kariery zawodowej z dużą, stabilną międzynarodową organizacją, która realizuje bardzo ambitne zadania, duże i różnorodne wyzwania techniczne w każdym sektorze budownictwa. Realizowane bloki energetyczne w Opolu, Jordanki, Park Wodny Tychy czy Kanał Elbląski – takie projekty to świetny sprawdzian dla młodego inżyniera. Jesteśmy częścią Grupy Kapitałowej Acciona, co również stwarza określone możliwości rozwoju.

M.O.: Jakie perspektywy rozwoju firma gwarantuje swoim pracownikom?
J.B.: Większość kluczowych stanowisk na budowie, takich jak kierownik budowy czy kontraktu, obsadzamy w drodze awansów wewnętrznych. Myślę, że to najlepiej świadczy o tym, jak duże możliwości rozwoju i awansu mają nasi pracownicy. Aby wesprzeć aspiracje zawodowe kadry inżynierskiej, wdrożyliśmy program Miasto Rozwoju. W przedsięwzięciu korzystamy z metod grywalizacji (technika znana ze świata gier), tak aby przyswajanie nowej wiedzy miało charakter interesujący i motywujący jednocześnie. Program obejmuje zarówno szkolenia z kompetencji miękkich, takich jak organizacja i planowanie, negocjacje, jak i szkolenia np. z zarządzania w sytuacjach kryzysowych na budowie czy finansów. Dodatkowo nasi pracownicy mogą korzystać z szeregu szkoleń z umiejętności miękkich, technicznych, komputerowych oraz z kursów języka angielskiego. Jesteśmy też nastawieni na naukę przez doświadczenie. Kluczem są nasi inżynierowie, wy specjalizowani w różnych dziedzinach i gałęziach rynku budowlanego. Oni stanowią największą skarbnicę wiedzy dla młodych inżynierów, np. o tak unikalnych budowach, jak wspomniane Opole. W naszej firmie pracuje wielu inżynierów z pasją.

M.O.: Jakie inne korzyści wiążą się z pracą w Mostostalu? Co szczególnie cenią sobie ludzie zatrudnieni w firmie?
J.B.: W badaniu satysfakcji, które przeprowadziliśmy, nasi pracownicy bardzo wysoko ocenili atmosferę pracy. Poza atmosferą i możliwościami rozwoju, jakie zapewniamy pracownikom, możemy się też pochwalić szerokim pakietem benefitów. Pakiet w wielu wypadkach dotyczy również członków rodziny i jest atrakcyjny dla pracowników w różnym wieku. Obejmuje takie świadczenia, jak: kompleksowa opieka medyczna, dofinansowanie wypoczynku, dodatkowe dni płatnego urlopu, dofinansowanie do aktywności kulturalnej czy sportowej, karty podarunkowe na święta oraz pożyczki mieszkaniowe.

M.O.: Na co powinien zwrócić uwagę kandydat w procesie rekrutacji, aby zwiększyć szansę na zatrudnienie?
J.B.: Kandydaci aplikujący na stanowiska inżynierskie powinni zawrzeć w swoim CV informacje o budowach, na których pracowali. Cenną dla nas informacją jest to, w realizacji jakich inwestycji brali udział, dla jakich inwestorów były one realizowane, jak również jaka była wartość kontraktu. Czasami jednak, szczególnie w przypadku kandydatów z mniejszym doświadczeniem, te informacje są pomijane. Przed rozmową rekrutacyjną warto dokonać podsumowania swoich kompetencji, mocnych i słabych stron, największych wyzwań zawodowych i sukcesów. To znacznie ułatwia rozmowę z rekruterem.

M.O.: Mostostal chętnie i często nawiązuje kontakt ze studentami. Czy tym działaniom przyświeca konkretny cel? Z jaką ofertą i dlaczego firma wkracza w świat akademicki?
J.B.: Studenci są dla nas ważną grupą docelową. Poświęcamy im nie mniejszą uwagę niż kandydatom z większym doświadczeniem zawodowym. Zdajemy sobie bowiem sprawę, że w ciągu najdalej kilku lat mogą stać się członkami naszego zespołu. Bierzemy udział w targach pracy dla nich dedykowanych, w takich wydarzeniach, jak Dzień Młodego Inżyniera, zapraszamy na wykłady. Organizujemy również wycieczki na nasze budowy oraz przyjmujemy studentów na praktyki oraz płatne staże.

M.O.: Młodzi inżynierowie po studiach często narzekają na brak praktyki i słabą znajomość świata budowlanego. Czy Mostostal chętnie zatrudnia studentów? Co firma może zaoferować młodym ludziom na starcie?
J.B.: Tak jak wspominałam, patrzymy na studentów jak na naszych potencjalnych pracowników w przyszłości. Dlatego stale prowadzimy nabór na praktyki wakacyjne dla studentów młodszych roczników oraz całoroczne płatne staże dla studentów roczników starszych. Dla nas płatne staże są bardzo dobrym narzędziem rekrutacji młodych talentów. Dla stażystów mogą stać się obiecującym wstępem do rozpoczęcia kariery zawodowej. Większość osób po takim stażu rozpoczyna u nas pracę jako etatowi pracownicy.

M.O.: W branży budowlanej coraz częściej słychać o brakach kadrowych. Czy trudno znaleźć odpowiednich specjalistów do pracy? Gdzie Mostostal poszukuje pracowników? Z jakich narzędzi korzysta firma, aby usprawnić proces rekrutacji?
J.B.: Od pewnego czasu obserwujemy, że w branży budowlanej obowiązuje rynek pracownika. Kandydaci mogą wybierać spośród wielu ofert pracy nie tylko w Polsce, ale jeśli znają języki obce, również za granicą. Dlatego też musimy korzystać z wielu metod dotarcia do kandydatów. Poza standardowymi ogłoszeniami rekrutacyjnymi w ostatnim czasie coraz częściej korzystamy z mediów społecznościowych, takich jak LinkedIn. Uruchomiliśmy także Program Poleceń Pracowniczych, w ramach którego nasi pracownicy mogą rekomendować nam sprawdzone osoby ze swojego otoczenia, uzyskując w zamian gratyfikację finansową.

PS