1. Home
  2. IT&BIM
  3. BIM OTWIERA DRZWI…
BIM OTWIERA DRZWI…
0

BIM OTWIERA DRZWI…

0

…do rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości. Już coraz rzadziej trzeba przekonywać, że wdrożenie systemu BIM w sektorze AEC (Architecture, Engineering, Construction) niesie za sobą szereg korzyści dla inwestora i obniża koszty budowy. 

Digitalizacja branży nieruchomości postępuje jednak na wielu frontach i równoległe przemiany obserwujemy w zakresie rozwoju narzędzi marketingowych, które coraz częściej wykorzystują wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość. Nowe technologie mają zastosowanie zarówno w przypadku inwestycji na rynku pierwotnym, jak i wtórnym. Dzięki integracji z modelem BIM przygotowanie wizualizacji 3D staje się prostsze i bardziej zautomatyzowane. Wizualizacje stworzone na podstawie modeli BIM są bardziej precyzyjne i powstają do 50% szybciej niż przy tworzeniu ich na podstawie planów 2D.

Kompatybilność znaczy oszczędność
Znaczna oszczędność pracy wynika z faktu, że modele eksportowane z systemu BIM są kompatybilne z innymi programami i mogą być używane do tworzenia interaktywnych wizualizacji. Po obróbce modelu możliwe jest przygotowanie bardziej zaawansowanych artystycznie aranżacji, interaktywnych wirtualnych wycieczek czy modeli budynków przeznaczonych do oglądania w tzw. smart reality. Takim właśnie inteligentnym rozwiązaniom zawdzięczamy m.in. możliwość zajrzenia do środka makiety postawionej przed nami w rozszerzonej rzeczywistości, obejrzenia rozkładu poszczególnych kondygnacji, a nawet sprawdzenia dostępności lokali użytkowych w czasie rzeczywistym. Pionierzy branży już widzą w tej technologii narzędzie pracy dla zespołów sprzedażowych i łatwiejszy sposób na generowanie wizualizacji do materiałów marketingowych.
Modele wygenerowane przez system BIM, po poddaniu obróbce, mogą też być używane w silnikach do gier komputerowych. Ich zastosowanie przy wizualizacjach 3D daje coraz bardziej realistyczny efekt, pozwala na tworzenie animacji i interakcji oraz nie wymaga wielogodzinnego renderowania. Przyspiesza to w dużym stopniu proces tworzenia materiałów marketingowych i zapowiada kolejne rewolucje w zakresie tworzenia interaktywnych, dynamicznych i jeszcze bardziej realistycznych wizualizacji w branży AEC.

Dagmara Kowalik
Specjalista VR/AR AEC Design
dagmara.kowalik@aecdesign.pl

PS