1. Home
  2. Architecture Design
  3. SAMSUNG – WYŚWIETLACZE DO ZADAŃ SPECJALNYCH
SAMSUNG – WYŚWIETLACZE DO ZADAŃ SPECJALNYCH
0

SAMSUNG – WYŚWIETLACZE DO ZADAŃ SPECJALNYCH

0

Ściana LED jest zbudowana z modułów, a w związku z tym pozostaje jedynie kwestią wyobraźni, jaki będzie jej finalny kształt. Wszystko zależy od potrzeb klienta i rodzaju zastosowania.

Grzegorz Przepiórka: Firma Samsung aktywnie kreuje nowe standardy w świecie innowacyjnych urządzeń, m.in. w zakresie wyświetlaczy LED. Jakimi cechami charakteryzują się tego typu rozwiązania?

Michał Bordewicz: Zasadnicza cecha profesjonalnych wyświetlaczy oferowanych przez Samsung to elastyczność oferty i szeroka gama urządzeń. Ściana LED jest zbudowana z modułów, a w związku z tym pozostaje jedynie kwestią wyobraźni, jaki będzie jej finalny kształt. Możemy równie dobrze stworzyć ekran dla studia telewizyjnego, wyświetlacz na elewację budynku czy element wyposażenia biura, a to tylko niektóre z możliwości. Wszystko zależy od potrzeb klienta i rodzaju zastosowania. Kolejne cechy, które wyróżniają wyświetlacze LED – czyniąc je nieporównywalnymi z tradycyjnymi technologiami, takimi jak np. LCD – to duża jasność, wysoki kontrast i bardzo długa żywotność, licząca około 10 lat. Przy czym trzeba podkreślić, że mówimy o ekranach profesjonalnych, które mają świecić 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.

G.P.: Innymi słowy dzięki elastyczności, jaką odznacza się ta technologia, Samsung może odpowiedzieć na bardzo zindywidualizowane wymogi klienta, zaoferować rozwiązanie szyte na miarę…

M.B.: Zdecydowanie tak, ale z drugiej strony chcemy też inspirować. Mamy wiele produktów, które prezentujemy w alternatywny sposób. Weźmy choćby projektowanie recepcji w nowych budynkach. Pierwszą myślą może być to, że wyświetlacz LED będzie umieszczony na ścianie. Dlaczegóż by jednak nie usytuować go na suficie i prezentować piękne niebo, słoneczny dzień, kiedy
za oknem plucha. Mamy bardzo wiele tego typu nieszablonowych aranżacji. Niejednokrotnie są one podchwytywane przez architektów i designerów.

G.P.: Wspomniał Pan już o kilku obszarach zastosowań wyświetlaczy. Gdzie jeszcze? Gdzie przede wszystkim?

M.B.: Dostrzegamy duże zapotrzebowanie na tego rodzaju rozwiązania w sektorze budowlanym, zwłaszcza przy budowie nowych obiektów, niezależnie od ich przeznaczenia – czy są to biura, czy budynki realizowane przez duże korporacje na własne potrzeby. Nasze ekrany można w tym przypadku zastosować na zewnątrz do komunikacji treści reklamowych, CSR-owych czy jako element designu; jak również wewnątrz, gdzie mogą pełnić szereg użytkowych funkcji w biurach oraz salach konferencyjnych. Ściany LED idealnie spełniają też oczekiwania sektorów retail oraz finansowego, eksponują bowiem za pomocą żywszego i bardziej dynamicznego obrazu walory produktów czy usług, jednocześnie przyciągając uwagę klientów. Zazwyczaj mamy tutaj do czynienia z większym formatem, co dodatkowo czyni wyświetlane informacje bardziej czytelnymi. Warto wspomnieć też o stadionach sportowych, gdzie oprócz ścian, na których prezentowane są wyniki czy powtórki akcji, niemal standardem stały się już bandy LED służące do wyświetlania reklam.

G.P.: Powiedział Pan o potencjalnych obszarach zastosowań. A jakie realizacje już fizycznie przemawiają za wyświetlaczami?

M.B.: W Polsce naszym ostatnim sukcesem jest instalacja w studiu telewizyjnym Polsatu, która jest największą tego typu w Europie. Żadne inne studio nie ma takiej ściany LED. Wybór padł na firmę Samsung nieprzypadkowo – nasza technologia pozwala na tworzenie realizacji o praktycznie dowolnej wielkości. Zainstalowana w Polsacie ściana LED ma bagatela 3 metry wysokości i 24 metry długości. Szczególnie ciekawy przykład zastosowania możemy znaleźć w Szwajcarii, gdzie sieć kin zainwestowała w technologię Cinema LED i Cinema LED 3D. Stanowi ona kolejny rodzaj aplikacji technologii LED przez firmę Samsung.

G.P.: Jak ocenia Pan świadomość partnerów w zakresie korzyści płynących z inwestowania w profesjonalne wyświetlacze LED?

M.B.: Rynek jest dość mocno nasycony komunikacją reklamową i partnerzy mają tego świadomość. Dlatego poszukują rozwiązań, które w przystępnej formie pozwolą zakomunikować treść. Samsung, dzięki profesjonalnym wyświetlaczom, wychodzi naprzeciw tej potrzebie, a efektem jest rosnące zapotrzebowanie na rozwiązania LED. Obserwujemy również coraz większe wymagania techniczne. Już nie zawsze budżet, ale wizja oraz wymogi sprzętowe decydują o tym, na jaki produkt zdecyduje się klient.

G.P.: Najnowszym rozwiązaniem, które miało premierę niedawno, jest The Wall. Do kogo jest adresowana ta nowość i czym się charakteryzuje?

M.B.: Po pierwsze The Wall to ściana LED o większym zagęszczeniu pikseli, dokładnie 0,8 mm, co jest ewenementem technologicznym. Po drugie pozwala nam wyświetlać treści w jakości UHD. Jest to produkt luksusowy, adresowany do ludzi zamożnych, którzy chcą wyposażyć swój dom w prywatne kino. Spełni oczekiwania zwłaszcza tych odbiorców, którzy mają duże wymagania co do wielkości ekranu. The Wall ma ponad 130 cali, a barwy, kontrast i jasność, które oferuje technologia LED pozwalają otrzymać niespotykany efekt wizualny. Wyświetlany obraz jest bardzo rzeczywisty. The Wall to produkt dla wymagających, choć nie tylko indywidualnych klientów. Z pewnością znajdzie zastosowanie we wszystkich miejscach, w których zajdzie potrzeba posiadania prywatnej sali kinowej zapewniającej obraz o wysokiej rozdzielczości.

G.P.: Na jakie jeszcze rozwiązania z półki wyświetlaczy LED warto zwrócić szczególną uwagę?

M.B.: Z pewnością godna uwagi jest nasza propozycja w zakresie wyświetlania na zewnątrz. I tu pokusiłbym się o stwierdzenie: najważniejsze, aby dobrze określić efekt, który chcemy osiągnąć. Jeżeli mamy ochotę powiesić ścianę na 20. piętrze budynku, to dobierzemy określony model, tak aby treść było widać z określonej odległości. Jeżeli zaś chcemy zorganizować kino letnie, to z kolei potrzebujemy rozwiązania o mniejszym zagęszczeniu pikseli, aby obraz był bardziej ostry, lepiej widzialny z bliska.

G.P.: A wewnątrz?

M.B.: Co do wyświetlania wewnątrz, to hitem jest ściana określana jako P1,5, czyli o zagęszczeniu 1,5 mm między jednym a drugim pikselem. Umożliwia ona wyświetlanie treści o bardzo wysokiej rozdzielczości, zapewnia wysoką jasność w odwzorowaniu kolorów i sprawia, że obraz jest bardzo rzeczywisty oraz wyraźny. Mamy też bardzo ciekawy produkt do zastosowań retailowych – P4, który pozwala w atrakcyjny sposób prezentować komunikaty na większej ścianie. Można powiedzieć, że wszystko zależy od tego, w jakim miejscu i w jakiej odległości ktoś będzie patrzył na wyświetlane treści. My zaś jesteśmy w stanie zaproponować określone rozwiązanie wpisujące się w konkretny projekt i odpowiadające na potrzeby naszego klienta.

G.P.: Produkt to jedno. Klienci oczekują dzisiaj też wsparcia. Na co mogą liczyć ze strony firmy Samsung?

M.B.: Jesteśmy przygotowani od A do Z. Przede wszystkim mamy sieć certyfikowanych partnerów instalatorów. Oznacza to, że osoby dokonujące instalacji naszych urządzeń posiadają niezbędną i aktualną wiedzę monterską oraz produktową. Oprócz tego w firmie Samsung funkcjonuje wewnętrzny dział wsparcia technicznego składający się z inżynierów technicznych, którzy współpracują z klientem końcowym przy projektowaniu ścian. Na tym etapie doradzamy m.in. przy wyborze konkretnego rozwiązania. Pomagają w tym wizyty w naszych showroomach, gdzie możemy pokazać produkt na żywo i przetestować jego działanie. Na potrzeby klientów odpowiada też dział serwisu, który oferuje pomoc w zakresie wdrożeń instalacji oraz ich konserwacji. Można powiedzieć, że zapewniamy kompleksowe wsparcie techniczne i merytoryczne.Osoby zainteresowane wizytą w showroomie mogą skontaktować się z firmą Samsung za pośrednictwem adresu email: klienci_biznes@samsung.com

 

Michał Bordewicz Key Account Manager Samsung Electronics Polska