1. Home
  2. Biznes i Ludzie
  3. ZBUDOWAĆ POLSKĄ MARKĘ
ZBUDOWAĆ POLSKĄ MARKĘ
0

ZBUDOWAĆ POLSKĄ MARKĘ

0

Branża budowlana w Polsce to prężnie rozwijający się fragment gospodarki. Buduje się u nas dużo, a pracownicy tej gałęzi nie narzekają na brak kontraktów. W skali europejskiej i światowej możemy pochwalić się dużą konkurencyjnością ze względu na wysoką jakość oraz relatywnie niskie ceny. Jest to dobry moment na rozpoczęcie promocji na poważną skalę i zbudowanie polskiej marki. Komentuje Tomasz Kozłowski, Prezes Wschodniego Klastra Budowlanego.

Jesteśmy największym eksporterem produktów z kategorii stolarki otworowej w Europie. Możemy też pochwalić się dominującą pozycją w zakresie eksportu ceramiki oraz chemii budowlanej. Są jednak dziedziny – w których mamy ogromne osiągnięcia w zakresie zaawansowania technicznego i jakości produktów – czekające na możliwość wybicia się na światowym rynku. Taki stan rzeczy stał się punktem wyjścia dla działań Wschodniego Klastra Budowlanego, który ponad trzy lata temu uruchomił i z sukcesem prowadzi Program Promocji Polskiego Budownictwa. Aktywność skierowana jest do przedsiębiorców operujących we wszystkich gałęziach branży budowlanej, a głównym celem inicjatywy jest wspomaganie eksportu produktów i usług. Wszystko to odbywa się przy współfinansowaniu ze środków unijnych, dzięki czemu natężenie działań może być zdecydowanie intensywniejsze. Dofinansowanie nawet do 80% kosztów związanych z promocją, możliwość solidnego i kompleksowego sondowania rynków, pozyskiwanie ekspertyz dotyczących określonych aspektów prowadzenia działalności, takich jak kwestie podatkowe i prawne, a także procedury certyfikacyjne – to część aktywności, w obrębie której Wschodni Klaster Budowlany może służyć pomocą i wspomagać w zakresie finansowania. Pierwszym etapem jest organizacja misji gospodarczych, podczas których przedsiębiorcy mogą odwiedzić odległe rynki, spotkać się z przedstawicielami branży oraz zapoznać się z ofertą poprzez zwiedzanie targów branżowych. Dzięki aktywności międzynarodowej Wschodniego Klastra Budowlanego podczas tych wyjazdów udaje się wpisać w agendę spotkania z kancelariami adwokackimi i agencjami zajmującymi się wprowadzaniem podmiotów na dany rynek. Kolejnym etapem jest udział w targach w roli wystawcy.

Osobista prezentacja oferty, obecność specjalistów z zakresu technologii wykorzystywanej w danym rozwiązaniu oraz możliwość zaobserwowania produktu jest nie do przecenienia. Tylko w ciągu ostatniego roku w ramach Programu Promocji Polskiego Budownictwa udało się zorganizować serię misji do Singapuru, USA, Japonii, Rosji, Norwegii, Libanu, Egiptu, Zjednoczonych Emiratów Arabskich i wielu innych miejsc, a polskie firmy dzięki asyście finansowej miały możliwość pojawienia się na targach na całym świecie – Kazbuild w Ałmatach, Mosbuild oraz Aquatherm w Moskwie, Batimat w Paryżu, Water&Heat w Mińsku,Maison w Szanghaju, BexAsia w Singapurze, Big5 w Dubaju, Swissbau w Bazylei, Home Show w Sydney, Ecobuild w Londynie, World of Concrete w Las Vegas. Kto może dołączyć do Programu Promocji Polskiego Budownictwa? Każda firma budowlana, która jest zainteresowana umiędzynarodowieniem swojej oferty. Fakt posiadania przez Wschodni Klaster Budowlany statusu Krajowego Klastra Kluczowego oraz pozycja na rynku umożliwia sprawne pozyskanie dofinansowania do 80% na aktywność eksportową. Pojawienie się na nowym rynku zawsze jest procesem trudnym i kosztownym, dlatego wsparcie doświadczonej instytucji jest niezwykle istotne.


Tomasz Kozłowski
Prezes Wschodniego Klastra Budowlanego – Krajowego Klastra Kluczowego, Prezes Podlaskiego Związku Pracodawców, Prezes Polskiego Stowarzyszenia Doradczego i Konsultingowego, Koordynator Klastra Instytucji Otoczenia Biznesu, Członek stały Rady Programowej Parku Naukowego w Suwałkach, Koordynator Klastra Marek Turystycznych Polski Wschodniej, organizator ogólnopolskich konferencji branżowych i szkoleń.

 

PS