Po raz pierwszy, na łącznej powierzchni wystawienniczej 200 000 m2,2 250 wystawców (2017: 2 120) z 45 krajów zaprezentowało swoje produkty i rozwiązania dla budownictwa. Liczba gości wyniosła 250 000, z czego liczba odwiedzających z zagranicy osiągnęła kolejny rekord: 85 000 (2017: 80 500) z ponad 150 krajów. Dane te umacniają status targów BAU jako Światowych Wiodących Targów Architektury, Materiałów i Systemów Budowlanych.
Przy liczbie 70 000 uczestników co czwarty odwiedzający pochodził z obszarów architektury, inżynierii i planowania. Wiceprezes Zarządu Reinhard Pfeiffer był bardzo zadowolony z sukcesu targów BAU 2019: – Wyraźne zainteresowanie odwiedzających automatyzacją budynków i działem informatycznym BAU IT pokazuje, że tematyka cyfryzacji zyskuje na popularności i przejmuje stopniowo także sektor budowlany. Stąd będziemy coraz bardziej skupiać się na cyfrowej transformacji.
Doskonałe wyniki
– Dla wystawców BAU 2019 to bardzo udane targi. A złożyły się na to dwa główne powody. Po pierwsze wysoka jakość odwiedzających i ich coraz bardziej międzynarodowy charakter. A po drugie fakt, że Targi Monachijskie zaoferowały dodatkową przestrzeń wystawową, jeszcze bardziej rozwijając bogatą tematykę ujętą na BAU – podkreśla reprezentujący wystawców Dieter Schäfer, Prezes Rady Doradczej Wystawców BAU. Sukces targów BAU 2019 potwierdzają wyniki badania opinii przeprowadzonej przez badaczy Gelszus. 97 procent ankietowanych wystawców oceniło targi jako „doskonałe do dobrych”. 95 procent stwierdziło, że BAU to wiodące targi branżowe. 94 procent wystawców dało najwyższe oceny za jakość odwiedzających, a 92 procent przyznało taką samą notę za międzynarodowy udział odwiedzających. Na pytanie, jak postrzegają obecną sytuację ekonomiczną ich branży, 94 procent wystawców oceniło ją „doskonała do dobrej” (2017: 91 procent). Wśród odwiedzających spoza Niemiec dominowali sąsiedzi, czyli Austriacy, Szwajcarzy i Włosi. Duży wzrost odnotowali też goście z Federacji Rosyjskiej, Chin, a także z Polski.
Digital-BAU
W celu zwiększenia znaczenia cyfryzacji w sektorze budowlanym Targi zaprezentowały digital-BAU: nową koncepcję opracowaną we współpracy z Niemieckim Stowarzyszeniem Programowania w Budownictwie (BVBS). Kolejna odsłona digital-BAU będzie miała miejsce już jako osobna impreza w Kolonii w dniach 11–13.02.2020 r. Nową sekcją wystawy i kluczowym tematem na tegorocznych BAU były technologie budowlane i światło, zaprezentowane w hali C2. Chodziło o pokazanie różnych zastosowań w domu i w biurze, a także wpływu oświetlenia na architekturę. Architekci mogli zobaczyć szeroki zakres rozwiązań przynoszących znaczne korzyści obiektom budowlanym. Targi BAU 2019 zostały oficjalnie otwarte przez Gunthera Adlera, sekretarza stanu w Niemieckim Federalnym Ministerstwie Spraw Wewnętrznych, Budownictwa i Wspólnoty (BMI). W swoim przemówieniu podkreślił zarówno wysoki status branży budowlanej, jak i samych targów: – BAU 2019 to najważniejsza wizytówka możliwości niemieckiego i międzynarodowego budownictwa. Tutaj niemiecki sektor budownictwa pokazuje swoją doskonałą siłę innowacji. Pod hasłem „Łączymy, maksymalizujemy, inspirujemy” Cyfrowa Wioska (Digital Village) w hali C5 po raz pierwszy pokazała cyfrowe inicjatywy branży budowlanej wraz z najnowszymi osiągnięciami oprogramowania. Również start-upy miały możliwość przedstawienia tam swoich koncepcji biznesowych. W ramach digital-BAU 2020 Digital Village przygotowuje się do drugiego pokazu. Następna edycja targów BAU będzie miała miejsce w dniach 11–16 stycznia 2021 w Monachijskim Centrum Targowym.
Więcej informacji o targach BAU 2019: www.bau-muenchen.com, http://mag.bau-muenchen.com www.facebook.com/BAUMuenchen twitter.com/BAU_Muenchen linkedin.com/company/baumuenchen