SZLACHETNA KOSTKA – POLBRUK
Kostkę Polbruk można zobaczyć przy galeriach handlowych, hotelach, uczelniach, w parkach, na deptakach i skwerach. Według badań zrealizowanych przez Millward Brown Polbruk ma najbardziej zadowolonych użytkowników i jest marką najczęściej polecaną.
W ciągu ponad 27 lat działalności Polbruk nawierzchnie z kostki betonowej przeszły ewolucję od szarych kostek po wysoce dekoracyjne wyroby o nawierzchni płukanej, postarzanej lub odzwierciedlającej naturalne materiały. Na początku najważniejsza była funkcja utwardzenia terenu. Z czasem klienci wymagali coraz bardziej dekoracyjnych wyrobów. Obecnie poszukują nawiązań do betonu architektonicznego, dekoracyjnego kamienia lub naturalnego drewna. Rynek rozwija się w kierunku dużych formatów, odcieni szarości i barw ziemi oraz dotąd niespotykanych faktur. Istotnym trendem jest poszukiwanie rozwiązań ekologicznych, zwracanie uwagi na odbicie światła słonecznego od powierzchni betonu (współczynnik SRI) oraz gospodarka wodami opadowymi. Rośnie również świadomość klientów B2C, którzy zdają sobie sprawę z faktu poniesienia wyższych kosztów za zakup lepszych jakościowo produktów. W ofercie Polbruk kostki i płyty z tego segmentu reprezentują wszystkie wyroby szlachetne z linii Styl, a w szczególności płyty tarasowe z serii TOP: Lira, Linea i Aura, odwzorowujące piękno naturalnych materiałów.
Firma posiada 19 zakładów produkcyjnych w całej Polsce. W ciągu roku wytwarza się w nich około 16 mln m2 nawierzchni. Produkty są dostępne nie tylko w składach budowlanych, ale też w marketach budowlanych oraz sieciach DIY – PSB i Castorama. Były wykorzystywane w wielu prestiżowych inwestycjach. Na uwagę zasługują m.in.: otoczenie osiedla apartamentowców Lea 251 w Krakowie, ul. Piotrkowska w Łodzi ze słynnymi żeliwnymi
tabliczkami z nazwiskami mieszkańców (na jej potrzeby przygotowano specjalny produkt), Skwer Kościuszki w Gdyni, Rynek Miejski w Boguchwale czy deptak wokół Pomnika Obrońców Wybrzeża na Westerplatte. Wśród flagowych inwestycji warto wskazać budowę nawierzchni wokół Kraków Areny (ponad 40 tys. m2 kostek szlachetnych, klasycznych i ekologicznych) jednego z największych w Polsce i najnowocześniejszych na świecie halowych obiektów widowiskowo-sportowych. Dworce kolejowe w Warszawie, Gdańsku czy Bydgoszczy należą do najbardziej reprezentacyjnych inwestycji zrealizowanych z wykorzystaniem produktów Polbruk.
Od ponad 27 lat firma uczestniczy w realizacji wszystkich kluczowych projektów budowy autostrad i dróg szybkiego ruchu w Polsce. Przedsiębiorstwo we współpracy z samorządami organizuje konkursy dla studentów i absolwentów architektury krajobrazu oraz kierunków pokrewnych. Dzięki temu uczestniczy w procesie zmian dokonujących się w polskich miastach z pozycji mentora i doradcy. Medusa Group wykorzystała wyroby Polbruk m.in. w projekcie zagospodarowania terenu TechParku Kanlux. Architekci wybrali bezkompromisową płytę Polbruk MAGNA, która jest awangardowa i minimalistyczna zarazem. Występuje w dwóch rozmiarach: 100 x 75 cm (grubość 8 cm, do wykorzystania w lekkim ruchu kołowym) i 50 x 75 cm (o grubości 8 cm oraz 10 cm). Gładka faktura płyt przybiera kolory: nerino (biało-szaro-czarny), latte (biało-jasnopiaskowy) i nowość – korten (grafitowo-brązowo-pomarańczowy). Polbruk nieustannie stawia sobie coraz ambitniejsze wyzwania i je realizuje. Jednym z nich było stworzenie innowacyjnej kostki Lumia – dekoru zyskującego po zmroku magiczną aurę. Okazało się, iż jest to produkt na tyle interesujący, że branża szybko go doceniła. W konkursie „Dobry Wzór” 2017 kostka została wyróżniona przez ministra rozwoju, który nagrodził ją w indywidualnej kategorii za innowacyjność. Produkt ten trafił do regularnej sprzedaży. W 2019 r. firma została także uhonorowana nagrodą Orły tygodnika „Wprost”. Kolejne wyróżnienie to Nowość Roku w TopBuilder 2019 za produkt MAGNA w kolorze korten.