Jeden obraz znaczy więcej niż 1000 słów
Epidemia Covid-19 zweryfikowała wiele, w tym także dotychczasowy sposób wykonywania pracy oraz funkcjonowania biur, co-workingów etc. Po czasie ścisłej kwarantanny pracodawcy stanęli przed nowym wyzwaniem – stworzenia bezpiecznej i higienicznej przestrzeni do pracy.
Zmiana, zwłaszcza ta związana z lubianymi i bardzo naturalnymi dla nas zachowaniami wynikającym z ludzkiej natury, może wymagać specjalistycznego wsparcia. Pomyśleli o tym światowi producenci profesjonalnego wyposażenia przestrzeni komercyjnych i biurowych pośród nich także firma Milliken.
Minimalizacja ryzyka
Mimo tego, że w wielu prognozach przewiduje się, że praca zdalna będzie istotnym elementem rzeczywistości biznesowej, to życie biurowe – w pewnej formie – również powróci. Dlatego głównym motywem wszelkich działań pracodawców jest dzisiaj zminimalizowanie prawdopodobieństwa roznoszenia się wirusów we wspólnych przestrzeniach do pracy.
Pośród rekomendacji specjalistów dotyczących tworzenia bezpiecznej przestrzeni do pracy znajdziemy wiele wytycznych – m.in. zachowywanie odległości minimum 2 metrów, ustalenie ruchu w biurze w jedną stronę np. zgodnie z ruchem wskazówek zegara, tak jak przyjęło wiele szpitali podczas obecnej epidemii, wyższe standardy wentylacji i utrzymania dostępu do świeżego powietrza, zwiększenie standardów higienicznych oraz wiele innych procedur ochronnych mających na celu zagwarantowanie bezpieczeństwa pracowników. Czy po latach kreowania przyjaznego środowiska pracy, w którego centrum znajdowało się zwiększenie poczucia przynależności i budowania relacji, mających na celu wzrost zaangażowania i wyników osiąganych przez firmy, uda się szybko i bezpiecznie wdrożyć niezbędne zmiany?
Jak pokazuje historia wielu zmian, także w obszarze tzw. „workspace” warto wykorzystać design, do nauki nowych zachowań społecznych. Dobrze zaprojektowane i odpowiednio wkomponowane elementy wyposażenia przestrzeni biurowych mogą ułatwić przestrzeganie wytycznych związanych z fizycznym dystansem i nowych standardów w środowisku pracy.
Jak być oddzielnie, ale razem?
Jednym z wyzwań nowej rzeczywistości biurowej jest ograniczenie liczby osób w salach konferencyjnych i innych przestrzeniach wspólnych takich jak korytarze, recepcja, jadalnia, winda. Jak przypominać ludziom, żeby zachowali odpowiedną odległość? Najlepiej umieścić odpowiednie oznaczenia, ale nie tylko te z informacjami. Czy jesteśmy w stanie przez cały czas trwania spotkania zachowywać bezpieczną odległość 2 metrów? Może byłoby łatwiej, gdybyśmy trzymali rozłożone ręce, ale wtedy trudno byłoby pracowaćJ Firma Milliken jako jeden z najlepszych producentów wykładzin podłogowych, przeznaczonych do użytku w obiektach biurowych i użyteczności publicznej od 1865 roku zajmuje się poszukiwaniem rozwiązań mających na celu poprawianie jakości codziennego życia. Firma działa na całym świecie od 155 lat i przez te dwa stulecia przetrwała największe z epidemii w historii ludzkości: trzecią epidemię Cholery i trzecią Dżumy, Hiszpanki, Grypy Azjatyckiej, Rosyjskiej Grypy, HIV/AIDS, oraz SARS.
Gra w klasy na nowych zasadach
Odpowiadając na nowe wyzwania współczesności, Milliken stworzył unikalną, funkcjonalną i bardzo praktyczną serię mat i wykładzin SOCIAL FACTOR ułatwiających zapamiętanie oraz stosowanie się do nowych zasad pracy w biurze w erze COVID-19.
Milliken realizując swoją główną misję, uznał, że nowe standardy higieny i kontaktów społecznych powinny dla naszego wspólnego dobra, stać się stałym elementem rzeczywistości dlatego stworzył produkty, które można łatwo i z pożytkiem dla wszystkich zamontować w każdym biurze, ale także sklepie, galerii, banku, przedszkolu czy innej nieruchomości.
Na nową kolekcję SOCIAL FACTOR składa się kilkanaście wzorów mat i płytek ilustrujących nowe zasady bezpiecznej pracy i kontaktów międzyludzkich w miejscach publicznych.
Znajdziemy w niej m.in. maty ułatwiające zachowanie bezpiecznego dystansu (2 m) pomiędzy pracownikami, osobami w biurze i interesantami etc.
Pokaż zamiast mówić
Jednym z największych wyzwań nowej sytuacji, jest konieczność podwyższenia standardów higieny. Mimo tego, że wszyscy o tym wiedza to wg badania stowarzyszenia WIN/Gallup International zrealizowanego w 63 krajach Europy, co 3 Polak nie myje rąk wodą z mydłem po skorzystaniu z toalety.
Każda zmiana nawyków to zmiana na poziomie zachowań, ale i przekonań dlatego warto wykorzystać do jej wprowadzenia w życie, wszelkie dostępne narzędzia zwiększające skuteczność. Jednym z nim może być wykorzystanie obrazu w komunikacji. I tu z pomocą przyszła firma Milliken. W nowej serii SOCIAL FATOR znajdziemy m.in. serię przypominającą o myciu rąk i innych standardach higieny ważnych w dobie walki z epidemią COVID-19.
Wszystkie nowe produkty stworzone zostały jak zawsze w Millikenie w duchu zrównoważonego rozwoju i z poszanowaniem zasobów środowiska naturalnego.
– Od ponad 10 lat pracujemy nad tym, by wdrożyć w Polsce najbardziej nowoczesne rozwiązania z obszaru wyposażenia wnętrz komercyjnych w Polsce. W projektowaniu zawsze na pierwszym miejscu jest człowiek w określonej sytuacji co doskonale wiedzą nasi partnerzy tacy jak firma Knoll, Milliken, czy Wilkhahn, którzy wyznaczają trendy w branży architektury wnętrz. Mamy nadzieję, że zaprojektowane rozwiązania szybko staną się atrakcyjnym elementem wyposażenia komercyjnych powierzchni, pomagając stworzyć bezpieczne i komfortowe środowisko funkcjonowania w erze COVID-19 – mówi Marcin Zieliński, właściciel firmy AQINA, oferującej nowoczesne elementy aranżacji biur i innych wnętrz komercyjnych, najlepszych producentów z całego świata.
A Wam jak podobają się nowe wzory wykładzin stworzone przez Millikena? Który chcielibyście zamontować u siebie w biurze?
Więcej informacji: