Home IT&BIM USPRAWNIAMY PROCESY
USPRAWNIAMY PROCESY
0

USPRAWNIAMY PROCESY

0
0

Dzięki połączeniu naszych modułów klienci średnio oszczędzają od 4 do 10 godzin tygodniowo na osobę podczas wykonywania codziennych zadań. Wywiad z MICHAŁEM PAWLISZEWSKIM Sales Executive, Ajour System.

Grzegorz Przepiórka: Jak przedstawia się portoflio proponowanych przez Ajour System rozwiązań?

Michał Pawliszewski: Rodzina naszych rozwiązań nieustannie się rozwija, stąd też z jednego rozwiązania, które miało ułatwić pracę naszemu założycielowi jako inżynierowi budowy w 2009 roku, rozwinęliśmy się do pięciu wspierających cały proces zarządzania budową oraz dwóch służących do optymalizacji i wspierania procesów projektowych.

Z części projektowej wyróżniamy grupę AjourContent, w której znajdują się dwa moduły wspierające architektów. Nasze rozwiązania znacznie zwiększają efektywność projektantów przy jednoczesnym skróceniu czasu wykonywanych przez nich zadań. AjourObjects służy przede wszystkim do gromadzenia, a także zarządzania bazą obiektów BIM. Dzięki niemu łatwo i szybko organizujemy pliki, dzielimy się obiektami oraz wyciągamy istotne dla projektu informacje. Z kolei AjourCollab jest rozwiązaniem, które pomoże nam zarządzać projektem, wyciągać listy materiałów, ilości czy listy przetargowe. Dzięki niemu możemy również hurtowo modyfikować parametry obiektów zapisanych w AjourCollab poza środowiskiem Revit. Przykładowo dzięki połączeniu naszych modułów nasi klienci średnio oszczędzają od 4 do 10 godzin tygodniowo na osobę podczas wykonywania codziennych zadań.

G.P.: A jakie moduły reprezentuje AjourBuild?

M.P.: Zacznijmy od AjourBox, czyli platformy CDE wraz z viewerem 3D służącej do zarządzania przepływem wszystkich dokumentów firmy. Mając AjourBox, masz pewność, że zawsze pracujesz na najnowszej wersji danego projektu. AjourQA jest systemem do kontroli jakości, zarówno na budowie, jak i w hali produkcyjnej. Rozwiązanie pozwala m.in. na ustawienie „znacznika” na rysunkach, wykorzystanie list kontrolnych, robienie zdjęć oraz komentarzy. AjourInspect to rozwiązanie do cyfrowego zarządzania i dokumentowania każdego etapu budowy, np. sporządzenia notatek z inspekcji, listy wad oraz braków czy przypisania osoby odpowiedzialnej za usunięcie usterki. Na koniec AjourFM służący do zarządzania gotowym obiektem oraz AjourTender, czyli narzędzie do organizacji i zarządzania przetargami online.

G.P.: Jaki feedback otrzymujecie od klientów, użytkowników? Z jakich względów stawiają na narzędzia i współpracę z Ajour System?

M.P.: Już po pierwszym tygodniu od wdrożenia naszych systemów klienci zauważają wyraźną poprawę w organizacji pracy oraz pierwsze oszczędności poprzez skrócenie zbyt długich procesów. Jednym z najczęściej przytaczanych przez nich przykładów jest zaskakująca łatwość, z jaką są w stanie używać naszych rozwiązań oraz realnie zaoszczędzony czas, który, jak już wspominałem, wynosi od 4 do nawet 10 godzin tygodniowo na osobę. Poza oszczędnością czasu Ajour System pozwala również ograniczyć koszty związane z delegacją oraz wejść na wyższy poziom zarówno prowadzonych prac, jak i sporządzanej dokumentacji.

Na tym jednak nie koniec. Tym, czym się wyróżniamy, jest fakt, że licencje naszych programów są elastyczne. Oznacza to, że można nimi dowolnie żonglować zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz firmy. Dodatkowo nasze rozwiązania działają nawet offline, co jest niezwykle pomocne, gdy na placu budowy brakuje zasięgu. Koronnym argumentem, który chwalą sobie nasi użytkownicy, jest nieograniczona liczba prowadzonych projektów w ramach posiadanego systemu.

G.P.: Jakimi przykładami wdrożeń w Polsce i za granicą możecie się pochwalić?

M.P.: Na polskim rynku jesteśmy od niedawna, ale już zdążyliśmy wejść we współpracę z bardzo dynamicznie rozwijającymi się firmami, takimi jak Echo Investment, Archicom, Ready Bathroom czy Project Management. Grono klientów, które zaufało Ajour System, jest oczywiście coraz większe i nieustannie się rozrasta, jednak nie o wszystkich możemy powiedzieć.

Jeżeli chodzi o zagraniczną aktywność, to głównym rynkiem, a zarazem miejscem narodzin firmy, jest Dania, gdzie nasze produkty należą do najczęściej wybieranych rozwiązań cyfrowych do wspierania procesów budowlanych oraz projektowych. Na rynku skandynawski naszymi klientami są między innymi takie firmy jak Ramboll, NCC, Siemens, Hoffmann czy 5E.

Fot. arch. Ajour System

open