ALUPROF SA – BUDOWLANA FIRMA ROKU 2021
Aluprof SA – jeden z wiodących producentów systemów aluminiowych dla budownictwa na świecie, a także główny innowator tej gałęzi przemysłu.
ROK PEŁEN WYZWAŃ I SUKCESÓW – FIRMA ALUPROF Z ROZWIĄZANIAMI DLA NOWOCZESNEGO BUDOWNICTWA
Firma z 70-letnią tradycją, należąca do Grupy Kapitałowej Grupa Kęty SA – notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie najnowocześniejszej i najszybciej rozwijającej się firmy produkcyjnej w branży aluminiowej w Europie Środkowo-Wschodniej.
Warto podkreślić, że segmentem wypracowującym największe przychody ze sprzedaży w Grupie Kapitałowej jest aluminiowy gigant Aluprof.
Aluprof dostarcza systemy aluminiowe służące do produkcji okien, drzwi, fasad oraz osłon przeciwsłonecznych, które oprócz wysokiego stopnia funkcjonalności i estetyki spełniają wysokie wymagania dotyczące bezpieczeństwa oraz charakteryzują się właściwościami z zakresu ochrony przeciwpożarowej. W portfolio spółki Aluprof znajdują się również indywidualne rozwiązania architektoniczne, a także rozwiązania dla domów energooszczędnych i pasywnych.
Swoje produkty spółka Aluprof, zatrudniająca ponad 2200 pracowników, sprzedaje w prawie wszystkich krajach Europy, a także w Stanach Zjednoczonych. Ten wiodący dostawca systemów aluminiowych odnotowuje ciągły wzrost sprzedaży, między innymi dzięki realizacjom dużych projektów przemysłowych, jak Mennica Legacy Tower i biurowiec Skysawa w Warszawie, dwie wieże .KTW w Katowicach, Biblioteka Uniwersytetu Nottingham w UK czy wysokim na prawie 300 metrów, drugim co do wielkości budynku mieszkalnym 125 Greenwich Street na Dolnym Manhattanie w Nowym Jorku. Warto wspomnieć także o wielokrotnie nagradzanym hotelu Nobu w Warszawie, hotelu Marriott w Nowym Jorku czy o hotelach sieci Hilton w Gdańsku, Warszawie, Łodzi, Kijowie czy Londynie. Także 325 Lex, wysoki na 120 m budynek na Manhattanie, mieszczący liczne luksusowe apartamenty, oraz stadiony sportowe w Warszawie, Wrocławiu i Gdańsku zostały wyposażone w systemy aluminiowe Aluprof.
Wysiłki spółki Aluprof, która oprócz 5 zakładów w Polsce ma także 9 oddziałów w Europie oraz w USA, są w szczególności ukierunkowane na rynek eksportowy: tutaj intensyfikowana i rozbudowywana jest komunikacja z architektami, decydentami w budownictwie oraz partnerami biznesowymi. Firma jest obecna w 55 krajach i prowadzi ekspansję na kolejne światowe rynki.
Droga do rozwoju i neutralności klimatycznej
Zgodnie z hasłem „Let’s build a better future” firma promuje ideę zrównoważonego rozwoju w budownictwie i wdraża odpowiedzialne działania m.in. na rzecz redukcji śladu węglowego.
To pierwszy rok realizacji 5-letniej strategii GK Grupa Kęty, do której należy Aluprof. Jej celem jest nie tylko dalszy rozwój i umacnianie pozycji na poszczególnych rynkach, ale przede wszystkim jeszcze większa dbałość o środowisko oraz przeciwdziałanie zmianom klimatycznym. Jednym z wyznaczonych sobie przez spółkę działań jest zwiększenie do 2025 roku o 20% udziału rozwiązań Aluprof w obiektach z certyfikatami BREEAM czy LEED. Otrzymują je najnowocześniejsze budynki, które dzięki zastosowanym rozwiązaniom są wzorowymi przykładami zielonego budownictwa. Jednocześnie spółka chce zredukować swój ślad węglowy o 15%, choć już teraz doprowadziła do znacznego ograniczenia emisji. Zastosowanie nowoczesnego parku maszynowego i wykorzystywanie surowców wtórnych na poziomie 65% spowodowało, że podczas produkcji 1 tony aluminium w zakładach w Kętach wytwarza się niemal sześciokrotnie mniej dwutlenku węgla niż w przypadku średniej światowej emisji.
Jednak spółka planuje swoje działania w kontekście znacznie bardziej wybiegającej w przyszłość perspektywy. Objęte przyjętą strategią założenia mają doprowadzić Aluprof do realizacji ważnego celu, jakim jest osiągnięcie neutralności klimatycznej. Producent systemów aluminiowych chce zrealizować to zadanie do 2050 roku. Pomóc w tym ma m.in. przejście na korzystanie z zielonej, pochodzącej z odnawialnych źródeł energii. Te zmiany już się dzieją. W tym roku Aluprof zakupił 14 000 MWh energii elektrycznej z biomasy, która pokryje 100% zapotrzebowania spółki w ciągu dwóch lat działalności. Ta decyzja pozwoli zmniejszyć generowany ślad węglowy aż o 68%!
Future Builders
Jesienią odbyła się pierwsza edycja przełomowego projektu „Future Builders”. Jako pierwsza marka w branży Aluprof zrealizował cykl wirtualnych spotkań, w których wzięli udział wybitni architekci z Polski i Europy – Robert Konieczny, Przemo Łukasik, Zbigniew Maćków, Alvaro Leite Siza oraz Bohdan Zaha. W studio toczyły się interesujące rozmowy na temat budownictwa jutra w różnych jego aspektach, a spotkania były okazją i motorem napędowym do dyskusji zarówno w ich trakcie, za pośrednictwem specjalnego czatu – jak i długo po nich.
Kolejne innowacyjne produkty
Jak podkreśla firma, jej ambicją jest ciągły rozwój, poszerzanie oferty i dostarczanie jeszcze lepszych rozwiązań. W 2021 roku odbyło się kilka premier nowych, innowacyjnych produktów. To między innymi system energooszczędnych okien i drzwi MB-79N, system ścian wewnętrznych MB-HARMONY OFFICE, system drzwi przesuwnych wielkogabarytowych MB-SKYLINE Type R, seria drzwi panelowych AG oraz żaluzje fasadowe SKYFLOW!
Aluprof z nagrodami
Wysiłki marki przełożyły się nie tylko na większy komfort domowników i realizacje nowoczesnych oraz przyjaznych planecie obiektów, ale zostały także docenione przez kapituły konkursów!
W 2021 firma otrzymała tytuły: Dobra Marka 2021 – Jakość, Zaufanie, Renoma!; 13 tytuł Lidera Rynku Stolarki w dwóch kategoriach: Dostawcy systemów aluminiowych oraz Dostawcy systemów roletowych.
Ponadto firma znalazła się w gronie Diamentów Forbesa oraz na liście Wielkie Brylanty Polskiej Gospodarki, a także po raz trzeci w rankingu Top Marka, na liście 500 najlepszych pod względem wizerunkowym marek działających na rynku polskim, gdzie w kategorii firm z branży stolarki awansowała o jedno miejsce, zajmując siódmą pozycję!
https://www.facebook.com/Aluprof/