Home Biznes i Ludzie Gotowi na 2022
Gotowi na 2022
0

Gotowi na 2022

0
0

Rozmowa z Konradem Lewickim, General Managerem TTI Eastern Europe

Grzegorz Przepiórka: Czy wciąż jesteście Państwo najszybciej rozwijającą się firmą elektronarzędziową na świecie?

Konrad Lewicki: Dokładamy wszelkich starań, by utrzymać tę pozycję. Grupa TTI może pochwalić się świetnymi rezultatami za zeszły rok, zarówno jeśli chodzi o sprzedaż, jak i wyniki finansowe. Odnotowaliśmy mocny wzrost sprzedaży we wszystkich naszych markach oraz regionach, ale na oficjalne wyniki musimy jeszcze chwilę poczekać. Nadal pozostajemy liderem na światowym rynku elektronarzędzi i nie zwalniamy tempa. Dynamicznie się rozwijamy, wprowadzając nowe produkty, usługi oraz kategorie (takie jak najnowsze w naszej ofercie Środki Ochrony Indywidualnej czy narzędzia ogrodowe), ciągle doskonalimy procesy i dbamy o naszych użytkowników końcowych. Nie bez znaczenia jest również fakt, że grupa TTI kieruje się zasadami zrównoważonego rozwoju, minimalizując wpływ działalności na środowisko naturalne.

G.P.: A jak przedstawia się sytuacja na rynku Europy Środkowo-Wschodniej?

K.L.: Nasze marki podbijają rynki Europy Środkowo-Wschodniej (CEE), notując rekordowe wzrosty sprzedaży. W przypadku MILWAUKEE® było to ponad 50%wzrostu sprzedaży w regionie oraz na rynku polskim. Doskonale radzą sobie także marki konsumenckie –RYOBI® zanotowało wzrost o ponad 30%, a AEG® zwiększyło sprzedaż o blisko 20%. W 2021 roku w regionie CEE osiągnęliśmy najlepsze w historii wyniki sprzedażowe, ale także wdrożyliśmy ambitny program inwestycyjny, który pomoże nam jeszcze szybciej rozwijać się w przyszłości. Polska jest wiodącym rynkiem, jeśli chodzi o naszą sprzedaż i jej dynamikę.

G.P.: Jakie są dzisiaj oczekiwania użytkowników względem elektronarzędzi?

K.L.: Niezależnie od tego, czy mówimy o okresie przed pandemią czy tym po jej wybuchu, dla użytkowników wciąż najważniejsze są jakość, niezawodność i wydajność. Dlatego są to także najistotniejsze aspekty, które bierzemy pod uwagę przy projektowaniu oraz produkcji narzędzi – niezależnie, czy jest to MILWAUKEE® skierowane do profesjonalistów, czy marki konsumenckie RYOBI® oraz AEG®. Z drugiej strony obok tych stałych rzeczy wymaganych przez użytkowników są też oczekiwania związane z postępem i nowymi technologiami. Nasze narzędzia to nieustanny rozwój, jeśli chodzi o zastosowane technologie, nowe funkcje oraz usługi czy jeszcze lepsze parametry użytkowe. Nigdy się nie zatrzymujemy, jeśli chodzi o rozwój i dostarczanie użytkownikom końcowym coraz lepszych produktów. Pracujemy również nad otwarciem Centrum Kompetencji TTI – centrum szkoleniowego dla całego regionu CEE z dedykowanymi strefami testowymi.

G.P.: Duża liczba innowacyjnych rozwiązań wprowadzanych na rynek jest jedną z najważniejszych sił napędowych MILWAUKEE®. Jakie nowości napędzały dynamikę sprzedaży w ostatnim czasie, koncentrując uwagę odbiorców?

K.L.: Oprócz produktów z grupy elektronarzędzi i akcesoriów wśród nowości, których sprzedaż bardzo szybko rozwijała się w minionym roku w MILWAUKEE®, warto wspomnieć o Środkach Ochrony Indywidualnej i docenianej przez użytkowników odzieży podgrzewanej. Coraz więcej klientów nabywa elektronarzędzia z systemu MX FUEL™ czy nowe produkty w systemie składowania PACKOUT™. Jeśli chodzi o RYOBI®, dynamicznie rozwijaliśmy system ONE+ oraz gamę narzędzi w nim dostępnych. Dzięki temu zarówno kategoria elektronarzędzi, jak i urządzeń ogrodowych cieszyła się coraz większym uznaniem użytkowników.

G.P.: Jaka sytuacja panuje obecnie na rynku elektronarzędzi?Jakie wyzwania dla marek TTI wygenerowała pandemia?

K.L.: Tak jak wspominałem, nasze marki notują kilkudziesięcioprocentowe wzrosty sprzedaży rok do roku i błyskawicznie powiększają udziały rynkowe. Oczywiście pandemia miała wpływ na wiele branż, w tym na producentów elektronarzędzi. Przerwanie łańcuchów dostaw, wzrost cen surowców oraz kosztów prowadzenia działalności, zwiększające się opóźnienia i rosnące ceny transportu międzynarodowego – to wyzwania, z którymi musi mierzyć się nie tylko nasza branża. Podobne znaki zapytania dotyczą 2022 roku – jak szybkie oraz długotrwałe będzie odbicie światowych gospodarek po pandemii, jak poradzimy sobie z rosnącą inflacją czy z cenami energii? Obecna sytuacja w otoczeniu gospodarczym wymaga elastyczności, sprawnego działania i szybkich decyzji. Jestem jednak przekonany, że jako TTI wyciągnęliśmy w ostatnich dwóch latach odpowiednie wnioski oraz jesteśmy gotowi na kolejny rok. Nasi pracownicy, którzy wykazali się ogromnym zaangażowaniem i wiedzą, są gwarancją tego, że także w 2022 roku będziemy się dalej dynamicznie rozwijać.

G.P.: W jaki sposób docieracie Państwo dzisiaj do odbiorców, kiedy ecommerce i cyfryzacja nawet dla branż tak tradycyjnych jak budownictwo stają się oczywistością?

K.L.: Nasza branża jest jedną z tych, w których funkcjonowanie 100% online nie jest możliwe. Oczywiście od wielu lat inwestujemy w nasze kanały zdalne, rozwijając serwisy internetowe marek czy usługi dla klientów końcowych. Jednak równie mocno stawiamy na rozwój punktów stacjonarnych, w których odbiorcy mogą obejrzeć czy sprawdzić możliwości naszych elektronarzędzi. Mamy jednak jasną strategię rozwijania naszej sieci dystrybucji, koncentrując się na naszych użytkownikach końcowych i ich dostępie do wyspecjalizowanych doradców, a także możliwości przetestowania naszych produktów. Wiele osób działających w budownictwie, mechanice czy specjalistycznych usługach nie wyobraża sobie zakupu narzędzi bez wizyty w punkcie sprzedaży oraz rozmowy z fachowym doradcą, a nawet przetestowania urządzeń. Dlatego jesteśmy przekonani, że musimy równie mocno rozwijać oba kanały – cyfrowy i stacjonarny.

G.P.: Co jeszcze, oprócz produktu najwyższej jakości, otrzymuje klient? Jak między innymi sprawdza się centrum serwisowe, otwarte na początku ubiegłego roku?

K.L.: Naszym najważniejszym celem jest dostarczanie produktów i usług najlepszej jakości, które będą spełniały oczekiwania najbardziej wymagających użytkowników. Łączymy wydajność, trwałość oraz nowoczesne technologie, a każdy nasz produkt jest projektowany z myślą o zwiększaniu bezpieczeństwa użytkownika.

Między innymi dlatego wprowadzenie kategorii Środków Ochrony Indywidualnej było naturalnym krokiem w rozwoju naszej oferty. W marcu 2021 roku otworzyliśmy Centrum Serwisowe TTI pod Warszawą, w którym serwisujemy narzędzia marki MILWAUKEE® i marek konsumenckich RYOBI® oraz AEG®. Oprócz gwarancji oryginalnych części zamiennych i najlepszej jakości napraw Centrum Serwisowe TTI oznacza także skrócenie czasu naprawy, możliwość skorzystania z narzędzi zastępczych oraz przeglądów okresowych, bezpłatną utylizację po zakończeniu cyklu życia produktów i doradztwo w zakresie bezpiecznej pracy narzędziami. Dodatkowo Centrum Serwisowe TTI zostało wyposażone we własne laboratorium testowe. Z myślą o naszych profesjonalnych użytkownikach uruchomiamy także usługę MILWAUKEE® Platinum. Jest to pakiet premium obsługi serwisowej i konserwacji elektronarzędzi, który gwarantuje kontrolę kosztów oraz błyskawiczne naprawy sprzętu. Te wszystkie działania sprawiają, że dostarczamy jeszcze szybszą i bardziej dopasowaną do potrzeb naszych użytkowników usługę.

G.P.: Co jest dla Państwa celem numer jeden w tym roku?

K.L.: W 2021 roku tworzyliśmy podstawy do tego, aby dynamicznie się rozwijać w kolejnych latach. Chociaż zdaję sobie sprawę z wyzwań i szybko zmieniających się warunków, w których funkcjonujemy, to wiem, że jesteśmy dobrze przygotowani. Nasza strategia działania oraz podjęte decyzje o inwestycjach w konkretne sektory przygotowały nas do tego, aby w 2022 roku dalej mocno się rozwijać. Obecny rok zaczynamy z imponującą dynamiką i bezprecedensowym poziomem inwestycji, który umożliwi nam realizację długoterminowych planów oraz dalszy rozwój w nadchodzących latach. Jednak nasz cel numer jeden ciągle jest niezmienny – nieustannie rozwijamy usługi i produkty, aby nasi użytkownicy byli w 100% zadowoleni z pracy narzędziami MILWAUKEE®, RYOBI® oraz AEG®.


Zdjęcia arch. TTI Eastern Europe

open