Home Komentarze Podążając za potrzebami klientów
Podążając za potrzebami klientów
0

Podążając za potrzebami klientów

0
0

Jak zmieniają się preferencje klientów? Jak na bazie tworzących się trendów budować dobrą ofertę deweloperską? O trzech wyraźnych kierunkach, tj. zapotrzebowaniu na funkcjonalne mieszkania, wzroście świadomości ekologicznej klientów, a także chęci posiadania lokum na własność mówi MARIANELLY HERNÁNDEZ REYNA, Dyrektor Generalna Syrena Invest.

Okoliczności, które w ostatnich latach nam towarzyszą, a więc pandemia czy wojna w Ukrainie, mocno wpływają na gospodarkę i każdą branżę, w tym także mieszkaniową. Pandemia ukształtowała kierunek, który określa potrzebę kameralności oraz funkcjonalności przestrzeni. Klienci wyraźnie zwracają uwagę na liczbę pokoi w mieszkaniu, preferując więcej pomieszczeń na tym samym metrażu. Konieczność skupienia życia zawodowego, szkolnego i prywatnego całych rodzin na jednej przestrzeni spowodowała, że skuteczne oddzielenie tych sfer w mieszkaniu stało się kluczowe.

To wpłynęło bezpośrednio na ofertę mieszkań, redefiniując podejście do projektów, a co za tym idzie, elastyczności w ich zagospodarowaniu. Innym bezpośrednim rezultatem pandemii jest tendencja, by mieszkać blisko terenów zielonych, mieć balkon, taras czy dostęp do ogródka. To naturalne rozszerzenie przestrzeni mieszkalnej, które realizuje potrzebę kontaktu z naturą i odpoczynku.

Kontynuacją pierwszego trendu, ale też rosnącej świadomości społeczeństwa, którą wyraźnie obserwujemy, jest zapotrzebowanie na rozwiązania ekologiczne. To kierunek, który przyjmujemy z satysfakcją, gdyż Syrena Invest jako odpowiedzialny deweloper wdraża rozwiązania ograniczające negatywny wpływ na środowisko. Jednym z nich jest właściwe gospodarowanie wodą, w tym opadową.

Z przyjemnością podkreślę, że aktualnie realizowana inwestycja na Targówku, Klukowska 54, będzie jedną z niewielu w Warszawie wyposażonych w system zagospodarowania wody deszczowej. Implementowane są tam rozwiązania, które wykorzystują wody opadowe z terenu nieruchomości. Projektanci przewidzieli infrastrukturę, która zatrzyma je w zbiorniku retencyjnym na terenie inwestycji, a następnie pozwoli zagospodarować do spłukiwania toalet i podlewania terenów zielonych.

To rozwiązanie przełoży się na realne oszczędności dla właścicieli mieszkań oraz zmniejszenie opłat eksploatacyjnych za lokal, ponieważ zostaną obniżone koszty dostawy wody, odprowadzania ścieków sanitarnych i wód do miejskich systemów kanalizacyjnych. Widzę, że rosnąca świadomość ekologiczna zachęca klientów do podejmowania decyzji o kupnie mieszkań wyposażonych w zielone technologie, także ze względu na ekonomiczne korzyści.

Trzecim ważnym kierunkiem, który obserwujemy, jest rozwój oraz profesjonalizacja rynku najmu. Choć większość osób nadal wyraża chęć posiadania własnego mieszkania i nie jest gotowa na model, by wynajmować lokum przez całe życie, to sądzę, że ten kierunek będzie się zmieniał, dając miejsce rozwojowi Private Rented Sector (PRS).

Obecna sytuacja w Ukrainie odbija się na wzroście cen materiałów budowlanych i kosztów budowy, co wraz ze wzrostem inflacji oraz stóp procentowych wpływa na ceny nieruchomości. Dlatego aktualnie skupiamy się na przygotowaniu oferty dopasowanej do możliwości finansowych i potrzeb klientów. Wiele osób przy wyborze mieszkania bierze dziś pod uwagę mniejsze metraże, elastyczne zagospodarowanie przestrzeni, ale też ekologiczne rozwiązania, które w przyszłości pozwolą na oszczędności. Uważam, że stałe wsłuchiwanie się w potrzeby klientów jest jedyną drogą do kreowania dobrej oferty mieszkaniowej.


MARIANELLY HERNÁNDEZ REYNA

Związana z Warszawą od ponad 20 lat, absolwentka stosunków międzynarodowych na Uniwersytecie Warszawskim. Ma 13 lat doświadczenia w zarządzaniu projektami w branży budowlanej, nieruchomości i energetyce odnawialnej. W Syrenie Invest od 2017 r. odpowiada za współtworzenie oraz wdrażanie strategii rozwoju, a także budowanie marki na warszawskim rynku. W latach 2018–2020 członkini Rady Polsko-Hiszpańskiej Izby Gospodarczej, od 2019 r. pełni tę funkcję w Polsko-Latynoamerykańskiej Radzie Biznesu. Osobowość branży roku 2021 wyróżniona przez miesięcznik „Builder”.

open