Dwie nagrodzone realizacje EKO-Team
Nowy Targ we Wrocławiu oraz Siedziba Transportowego Dozoru Technicznego w Warszawie zostały docenione w konkursie realizowanym przez Stowarzyszenie Producentów Cementu oraz Stowarzyszenie Architektów Polskich ze względu na wyjątkowość i unikatowość konstrukcji. Za wykonanie prac montażowych obu elewacji odpowiedzialna była firma EKO-Team.
Nowy Targ we Wrocławiu zaprojektowany przez Maćków Pracownia Projektowa to bez wątpienia nieprzeciętna inwestycja spółki SKANSKA ze względu na doskonałą lokalizację, wyróżniającą się architekturę czy niebanalne rozwiązania. Jako okładziny ścian zewnętrznych zostały wykorzystane płyty i elementy przestrzenne (gzymsy oraz pilastry) z betonu architektonicznego. Łączna liczba prefabrykatów to blisko 2500 sztuk w ponad 370 typach.
Dużym wyzwaniem dla nas, jako firmy odpowiedzialnej za prace montażowe, było zamocowanie elementów o takich gabarytach. Co ciekawe, największą uwagę skupiły płyty znajdujące się pod gzymsami ze względu na specyfikę montażową, która wymuszała instalowanie ich na końcu. Brak miejsca, spowodowany przez blisko ustawione rusztowanie oraz pozostałe prefabrykaty tworzące przestrzenną bryłę, nie pozwoliły zainstalować płyt w uniwersalny sposób.
Dzięki naszej inicjatywie i nowatorskiemu rozwiązaniu w postaci platformy montażowej udało się zainstalować te elementy. Ciekawostką jest, że największy prefabrykat ważył blisko 4500 kg, a płyty zaledwie 200 kg. Bez wątpienia budynek przyciąga uwagę przechodniów, wywołując zaciekawienie.
Z kolei siedziba Transportowego Dozoru Technicznego jest na mapie Mokotowa najwyższym budynkiem. Zgodnie z projektem biura JEMS Architekci kolorystyka wraz z proporcjonalnymi oknami o jednolitej wielkości nawiązują do architektury budynków po przeciwnej stronie ulicy, dzięki czemu nowy obiekt doskonale wpisuje się w dzielnicę. Jest to bryła składająca się z blisko 2 tys. prefabrykatów betonowych o podobnych wymiarach, a największy wbudowany panel waży w przybliżeniu 1500 kg. Niezwykłość tkwi w prostocie, a powtarzalność to potwierdza. Zmienna geometria elewacji sprawia, że nie sposób jest przejść obojętnie obok tej konstrukcji.
Prace montażowe na elewacji związane są przede wszystkim z robotami na wysokości. To wymaga zarówno odpowiedzialności za siebie, jak i wszystkich w obrębie wykonywanych prac, tym bardziej, jeśli nie które elementy ważą po 10 ton. Tak było na jednej z inwestycji, którą realizowaliśmy na terenie Warszawy.
Na przestrzeni lat całej naszej działalności mieliśmy okazję współpracować z takimi podmiotami jak SKANSKA, BUDIMEX, jak również WARBUD. To przy nich zdobyliśmy doświadczenie, które pozwala nam realizować najbardziej wymagające projekty z zachowaniem najwyższej jakości i terminowości prac. Aktualnie prowadzimy prace w Warszawie oraz w Częstochowie. Poza tym jesteśmy na etapie przygotowań do pierwszej inwestycji poza granicami kraju. Projekt w Szwajcarii, a dokładnie w Genewie, który rozpoczniemy już w sierpniu, uzupełni nasze portfolio o zamówienie zrealizowane na rynku zagranicznym. Liczymy, że przetargi w Londynie lub Holandii oraz krajowe w Warszawie i Gdańsku umożliwią nam dalszy rozwój, a także dostarczą wiedzy niezbędnej do podejmowania kolejnych zleceń.
Jesteśmy otwarci zarówno na prace montażowe na zewnątrz, jak i wewnątrz budynku w zależności od zapotrzebowania. Dodatkowo oferujemy wykonanie elementów prefabrykowanych z cegły lub płytki klinkierowej z niezbędnym zamocowaniem, które w nadprożach lub gzymsach znajdują swoje zastosowanie. Bierzemy czynny udział w konsultacjach projektowych, aby nasze doświadczenie oraz wiedzę przełożyć na rozwiązywanie problemów a w konsekwencji uzyskać najlepszy możliwy efekt.