Home Biznes i Ludzie LOGIKAL MULTICOMPANY
LOGIKAL MULTICOMPANY
0

LOGIKAL MULTICOMPANY

0
0

Szybka i efektywna wycena

Grzegorz Przepiórka: Od cyfryzacji nie ma odwrotu, mamy do czynienia wręcz z jej przyspieszeniem. Jak na tej fali wznosi się firma Orgadata, jak wykorzystujecie branżowy kurs na digitalizację?

Mariusz Megier, Dyrektor Zarządzający Orgadata East Europe: My jesteśmy wielkim orędownikiem cyfryzacji. Nasz program i nasze działania, gdyby miały drugie imię, tak właśnie by ono brzmiało. Od prawie dwóch dekad staramy się szerzyć tę ideę i namawiać firmy do wdrożeń rozwiązań, które wyeliminują dokumenty papierowe z wewnątrzfirmowego obiegu. I udaje nam się to z powodzeniem – wystarczy rozejrzeć się, aby dostrzec, ile firm w branży opiera swoją produkcję na naszym LogiKalu. Ten trend cyfryzacji jest dla nas motorem napędowym. Pozwala nam docierać do kolejnych miejsc. Jednocześnie sami robimy wszystko, aby tworzyć tę „cyfryzacyjną” falę, więc można powiedzieć, że digitalizacja i Orgadata to tandem, który nieustannie się rozpędza.

G.P.: Można powiedzieć, że LogiKal to klasyka oprogramowania, tymczasem Orgadata proponuje rozwiązanie pod nazwą LogiKal Multicompany. Jak brzmiałby trailer w tym przypadku?

M.M.: LogiKal Multicompany to rozwiązanie, które jeszcze nie zaistniało w szerszej świadomości branżowej. A szkoda, ponieważ dla wielu firm działających na zasadzie kooperacji producenta z dealerami czy zewnętrznymi partnerami może być czynnikiem udrażniającym kanały wycen. Szczególnie w przypadku konstrukcji aluminiowych, które często wymagają konsultacji z technologami. Wiele osób nie wyobraża sobie pominięcia tego kroku, przez co ich oferty potrzebują więcej czasu na uzyskanie ostatecznej formy.

G.P.: To chyba najlepszy możliwy moment do wprowadzenia tego rodzaju rozwiązania, jeśli weźmiemy pod uwagę z jednej strony wysoki popyt na materiały budowlane,
z drugiej zaś znaczne fluktuacje cen?

M.M.: Oczywiście! Multicompany sprawia, że ceny są zawsze aktualne. Uwalnia od konieczności przesyłania oferty do weryfikacji cenowej. Zwłaszcza w warunkach, jakie panują obecnie. Częste zmiany mogłyby zmuszać do częstych zapytań. A przecież tak łatwo tego uniknąć. Po wprowadzeniu pozycji dealer widzi cenę zakupu od producenta. Dodatkowo, w ramach swojego konta, może samodzielnie ustawiać warunki handlowe czy końcowy kształt oferty. Może również ustawiać własne narzuty oraz koszty dostaw czy montażu. Zyskuje komplet instrumentów niezbędnych do dobrego i szybkiego ofertowania. Przekłada się to na dużą efektywność wyceniania, skutkującą natychmiastowymi ofertami dla klienta bez konieczności oczekiwania na jej opracowanie.

G.P.: LogiKal Multicompany oferuje dwa sposoby pracy. Który wybrać?

M.M.: Nie jesteśmy w stanie przewidzieć co wybrać. Możemy jednak pomóc dokonać wyboru, bo musi być on przede wszystkim dopasowany. Najpierw zawsze staramy się zapoznać z potrzebami, omówić wszystkie aspekty, niczego nie pomijając. Dobór konkretnego rozwiązania jest dowolny i zależy od sytuacji oraz możliwości danej firmy. Pierwszy sposób opiera się na pracy, której podstawą jest dostęp zdalny. Dealer zyskuje dzięki temu dostęp do swojej przestrzeni, którą może samodzielnie zarządzać. Natomiast druga metoda przeznaczona jest dla bardziej zaawansowanych użytkowników. Pozwala ona na rozszerzenie uprawnień i umożliwia tworzenie konstrukcji bez korzystania z bibliotek pozycji. Taki model działania umożliwia wykonywanie nawet trudnych konstrukcji. Niezależnie od wybranej metody, wyliczenie ceny następuje zawsze w oparciu o materiał. Jest to gwarancja rzetelnych wycen, opartych o koszty rzeczywiste, a nie szacowane. Dla „świata aluminium” jest to clue całego procesu wyceniania.

G.P.: Co jeszcze zyskują dealerzy korzystający z LogiKal Multicompany?

M.M.: Jest to cały szereg korzyści i smaczków, które bardzo ułatwią i przyspieszą pracę. Przede wszystkim zyskują bezpieczeństwo. W jaki sposób? Dealer wprowadza pozycje przygotowane wcześniej przez technologów, bez ryzyka popełnienia błędu. Jakie inne zalety ma to rozwiązanie? W programie zawarty jest dostęp do własnej bazy klientów. Realizacja zleceń przebiega w trybie natychmiastowym – zamówienie konstrukcji odbywa się przez zmianę statusu oferty, co jednocześnie jest zielonym światłem dla produkcji i działu zaopatrzenia. Z założenia producent nie może takich konstrukcji już edytować, co daje dealerowi gwarancję szybszej realizacji, ponieważ pominięty zostaje etap przygotowania produkcji. Gdyby jednak zaistniała potrzeba konsultacji technicznej, to droga jest otwarta. Technolog może zdalnie pomóc dealerowi (nawet w obecności klienta), sugerując różne rozwiązania techniczne.

G.P.: Jak wyglądają kwestie dotyczące wsparcia ze strony Orgadata w przypadku LogiKal Multicompany?

M.M.: Nasze wsparcie jest, jak zawsze, kompletne. Oferujemy pomoc od A do Z. Współpraca poprzedzona jest wizytami naszych handlowców, którzy jak nikt inny, potrafią rozpoznać potrzeby i dostosować do nich ofertę. Na dalszym etapie nasi technicy zajmują się wdrożeniem i niezbędnymi szkoleniami dla użytkowników. Pomagają również technologom w procesie tworzenia wspomnianych bibliotek. I to nie jest koniec, ponieważ nasz Dział Wsparcia Technicznego jest zawsze w gotowości, aby na bieżąco udzielić asysty. Zarówno w formie mailowej, telefonicznej, jak i połączeń zdalnych. Każdy otrzyma od nas produkt skrojony na miarę, a my poprowadzimy go za rękę przez cały okres współpracy.

G.P.: Co będzie nadawało ton działaniom firmy Orgadata w 2022 roku? Jaki to będzie rok dla branży IT?

M.M.: Będziemy to powtarzać jak mantrę – automatyzacja oraz wdrażanie bezpapierowej produkcji. A oprócz tego rozwój i parcie do przodu.


Fot. arch. Orgadata

open