Home News Nowy Zarząd Grupy PSB Handel S.A.
Nowy Zarząd Grupy PSB Handel S.A.
0

Nowy Zarząd Grupy PSB Handel S.A.

0
0

27 maja 2022 r. odbyło się coroczne Zwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Grupy PSB Handel S.A. w Busku-Zdroju, podczas którego powołano nowe władze Spółki i członków Rady Nadzorczej. Dotychczasowy Zarząd i Rada, którym kończyła się kadencja, otrzymała absolutorium.

Nowym Dyrektorem Zarządu został Waldemar Podsiadło, który pracuje w Grupie PSB od samego początku jako Dyrektor IT oraz Członek Zarządu w latach 2020-2022. Nowymi Członkami Zarządu zostali Jacek Kowal i Piotr Kozina. Jacek Kowal związany jest z Grupą również od jej założenia jako Dyrektor Logistyki, zaś Piotr Kozina z ponad jedenastoletnim stażem w PSB, zajmował się rozwojem sieci nowoczesnych placówek PSB Profi oraz pracował jako Dyrektor Finansowy i Prokurent.

Akcjonariusze wybrali też Radę Nadzorczą na dwuletnią kadencję, w skład której weszli: Paweł Bezak (Omega Świebodzin), Sylwester Bogusz (Mrówka Lubartów i Łęczna), Roman Borucki (firma Solbet), Piotr Choszcz (Bat Sierakowice), Bogdan Pazgan (Pagaz Krzeszów), Dariusz Żułtak (Żułtak Nowy Dwór Mazowiecki) oraz Edward Derela – wieloletni członek kierownictwa firmy i Rady Nadzorczej.

Grupa PSB Handel S.A. z siedzibą w Wełczu k./Buska-Zdroju, działa na rynku od 24 lat, jest największą i najszybciej rozwijającą się siecią hurtowni materiałów budowlanych oraz marketów dom i ogród w Polsce. Obecnie Grupa zrzesza 412 małych i średnich, rodzinnych firmy z terenu całej Polski, które prowadzą handel w 293 składach budowlanych, w 349 marketach PSB Mrówka oraz w 73 placówkach handlowych PSB Profi. W punktach tych pracuje ok. 14 tysięcy osób.

Przychody parterów PSB ze sprzedaży materiałów budowlanych oraz do domu i ogrodu, w 2021 r. osiągnęły historyczny pułap 9 mld zł i były o ponad 18% wyższe niż przed rokiem. Zaś przychody Grupy PSB Handel S.A. (centrali) wyniosły 3,8 mld zł i były wyższe o 18% niż przed rokiem. Udział w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych szacowny jest na ok. 15%. W 2021 roku znajomość marki Grupy PSB deklarowało ok. 57% Polaków, sieci sklepów PSB Mrówka 72%, a placówek PSB Profi 39%.

open