Home Builder Awards BUDOWLANA FIRMA ROKU 2023 ANCHEM – BUDOWLANA FIRMA ROKU 2023
ANCHEM – BUDOWLANA FIRMA ROKU 2023

ZAUFALI NAM LIDERZY

Historia firmy Anchem (www.anchem.eu) sięga połowy lat 90. ubiegłego wieku i jest związana z istniejącą w tamtym czasie potrzebą rynku w zakresie analiz fizykochemicznych dla oczyszczalni ścieków i uzdatniania wody. Od tamtego czasu firma z powodzeniem ukończyła kilkadziesiąt projektów w zakresie wykonania lub modernizacji instalacji basenowych.

W początkowym okresie działalności realizowaliśmy wiele zleceń i kontraktów długoterminowych na wykonywanie analiz laboratoryjnych. Profil działalności uległ modyfikacji, gdy rynek basenowy w Polsce przeżywał znaczące ożywienie. Powstało wiele nowych obiektów, a te już istniejące wymagały modernizacji i serwisu. W związku z tym z początkiem nowego milenium działalność firmy poszerzyła się o nadzór technologiczny stacji uzdatniania wody basenowej. Nadzór technologiczny pociąga za sobą konieczność wykonywania napraw i modyfikacji instalacji basenowych, a tym samym po pewnym czasie daje możliwość wejścia na jeszcze jeden rynek, a mianowicie wykonawstwa.
W 2008 roku wykonaliśmy pierwszą samodzielnie zaprojektowaną i zrealizowaną kompleksowo instalację technologiczną. Dla jednego z obiektów hotelowych wykonaliśmy wtedy stację uzdatniania wody z jego własnego ujęcia oraz kompleksowo zrealizowaliśmy nieckę basenową, wannę z hydromasażem oraz dwa kompletne układy technologiczne. Już rok później wykonaliśmy bardziej złożoną instalację dla hotelu Aquarius SPA w Kołobrzegu, ugruntowując swoją pozycję wykonawcy w zakresie technologii basenowej.
Od tamtego czasu z powodzeniem ukończyliśmy już kilkadziesiąt projektów w zakresie wykonania nowych lub modernizacji już istniejących instalacji technologicznych. Na naszej liście referencyjnej znajdują się między innymi takie obiekty jak Termy Uniejów, Park Wodny Koszalin, Trzy Fale w Słupsku czy Fala Łódź, które realizowaliśmy z takimi wykonawcami jak Polimex, Adamietz, Warbud czy też Budimex, co pokazuje, że zaufali nam liderzy rynku budowlanego w Polsce.

Ciągły rozwój i innowacje
Patrząc w przyszłość, widzimy możliwość dalszego rozwoju i jesteśmy przekonani, że kolejne instalacje będą jeszcze bardziej nowoczesne, innowacyjne i dopracowane. Wciąż się rozwijamy, a zdobyte doświadczenie pozwala nam na dobór optymalnych rozwiązań oraz sprawne prowadzenie zadań wykonawczych i eksploatacyjnych.
Dlatego staramy się wprowadzać innowacyjne rozwiązania technologii uzdatniania wody basenowej. Energooszczędność i ekologia to cele, nad którymi pracujemy i które staramy się rozwijać. Wiemy, że w dzisiejszych czasach bardzo ważnym elementem jest oszczędzanie energii elektrycznej. Oszczędzanie energii elektrycznej oznacza dla każdego wymierną korzyść finansową. Jest to również działanie ekologiczne – zmniejszenie śladu węglowego, ponieważ obecnie większość energii elektrycznej uzyskuje się z paliw kopalnych. Nasze rozwiązania pozwalają także na zmniejszenie zużycia wody, ścieków, ciepła technologicznego i chemii basenowej. Poza wymiernymi korzyściami ekonomicznymi bardzo ważne jest zadowolenie użytkowników z jakości wody i środowiska w hali basenowej.
W 2023 roku zainstalowaliśmy w kilku obiektach innowacyjne rozwiązanie technologii uzdatniania wody basenowej, cechujące się energooszczędnością i zmniejszeniem uciążliwości dla środowiska. Użytkownicy po około półtora roku mogli liczyć na zwrot inwestycji, a w jednym przypadku 300 000 zł zwróciło się po roku. Poczyniliśmy również duży nakład na promocję tego innowacyjnego rozwiązania. W 2024 roku każdy, kto zechce zaoszczędzić energię elektryczną, zmniejszyć koszty eksploatacji i przyczynić się do ochrony środowiska, będzie mógł skorzystać z naszych usług. Niektórzy korzystają już z tego rozwiązania od kilku lat i mogą dzielić się swoimi doświadczeniami. Wiemy, że wprowadzenie na rynek budowlany nowego rozwiązania nie jest łatwe. Klienci są nieufni i potrzebują sprawdzonego podejścia. Opinia zadowolonych klientów jest bezcenna.

Przedsiębiorstwo rodzinne
Cieszymy się, że w naszym zespole mamy doświadczonych instalatorów, bez których wykonanie tak wielu złożonych projektów nie byłoby możliwe. To im w dużej mierze należą się podziękowania za to, że możemy działać już od prawie trzydziestu lat. Wiele osób, które długie lata pracowały w firmie Anchem, przeszło na emeryturę. To bardzo doświadczeni i cenni pracownicy. Z żalem musieliśmy się z nimi pożegnać. Przed nami wyzwanie polegające na pozyskaniu nowych, młodych, pełnych energii następców tych doświadczonych pracowników.
Siłę firmy buduje natomiast to, że jest przedsiębiorstwem rodzinnym, a tym samym wspólnie dążymy do celu, wzajemnie się wspierając. Może już niebawem trzecie pokolenie firmy Anchem zacznie pracować, rozwijać i udoskonalać naszą firmę. Bardzo byśmy się z tego cieszyli.
Jednak cały ten sukces nie byłby możliwy, gdyby nie mózg operacji, a jednocześnie dobry przyjaciel każdego z pracowników, dlatego szczególne podziękowania składamy Zbigniewowi Wojciulowi, założycielowi i Prezesowi firmy.