1. Home
  2. Biznes i Ludzie
  3. Ludzie
  4. BRUNO LAMBRECHT – SZACUNEK I BEZPIECZEŃSTWO
BRUNO LAMBRECHT – SZACUNEK I BEZPIECZEŃSTWO
0

BRUNO LAMBRECHT – SZACUNEK I BEZPIECZEŃSTWO

0

Bardzo zależy nam na kliencie, z którym budujemy partnerskie relacje. Preferujemy współpracę rozpoczynającą się już na etapie projektowania, co pozwala zoptymalizować projekt i osiągnąć ekonomiczne rozwiązania wysokiej jakości.

Z Bruno Lambrechtem, Dyrektorem Generalnym CFE Polska sp. z o.o., rozmawiał Marcin Ozon.

Marcin Ozon: Został Pan uhonorowany wyróżnieniem „Osobowość Branży 2017” – za efektywne zarządzanie i współtworzenie sukcesu Firmy. Co oznacza dla Pana ten tytuł?
Bruno Lambrecht:
Tytuł oznacza bardzo wiele. Nie można zostać Osobowością Branży bez silnego zespołu za sobą. Jest to więc uznanie nie tylko dla mnie, ale dla wszystkich ludzi z CFE, którzy ciężko pracują, aby osiągnąć ten sukces. Mieszkam już ponad 15 lat w Polsce, w ojczyźnie wspaniałych ludzi, których bardzo cenię. Również z tego względu cieszę się z wyróżnienia przyznanego za to, co zrobiłem wspólnie z zespołem CFE. Wyróżnienie „Osobowość Branży 2017” jest też swoistym potwierdzeniem właściwej ścieżki, którą CFE obrało 20 lat temu, pojawiając się na polskim rynku budowlanym, a którą mam przyjemność kontynuować.

M.O.: Początek roku to tradycyjnie czas snucia planów na przyszłość. Zanim jednak o planach na 2018… Jaki był dla Państwa ubiegły, 2017 rok?
B.L.:
Rok 2017 był świetnym rokiem dla CFE. Zdobyliśmy wielu zadowolonych klientów, wielu nowych pracowników dołączyło do naszej firmy. Odnotowaliśmy też silny wzrost +30% naszej działalności, co jest dobrym wynikiem. Działaliśmy na szeroką skalę w różnych sektorach: handlowym, mieszkaniowym, biurowym, przemysłowym, magazynowym i innych. Specjalnym projektem, który zrealizowaliśmy w 2017 roku, był park tematyczny „Majaland” w Kownatach. Jest to dziecięcy park rozrywki z dobrze znanym motywem przewodnim, jakim jest Pszczółka Maja. Projekt został zrealizowany przez CFE w systemie „zaprojektuj i wybuduj” . Było to możliwe tylko dzięki bardzo bliskiej współpracy między CFE a klientem. Inwestycja zostanie otwarta w pierwszej połowie 2018 roku. Bardzo istotnym elementem stojącym za sukcesem CFE jest również strategia naszej firmy, jeden z kluczowych elementów zarządzania.

M.O.: Strategia, która, jak widać, doskonale się sprawdza, zawarta jest w haśle: Together We Kiss Better.
B.L.:
Tak, wszyscy w CFE znają strategię Together We Kiss Better, która jest podstawą naszego sukcesu. Nasze motto może być nieco intrygujące dla tych, którzy słyszą je po raz pierwszy, jednak niesie za sobą konkretną wiadomość. Podstawowe wartości ukryte w tym sloganie to Partnerstwo, Ludzie, Prostota i ciągłe Doskonalenie.
Strategię tę przedstawiliśmy podczas corocznej imprezy „CFE Amity Night”, którą organizujemy dla wszystkich naszych partnerów biznesowych. W 2017 roku był to wspaniały wieczór w klubie „The View” na szczycie jednego z warszawskich wieżowców.

M.O.: Spróbujmy zatem przybliżyć czytelnikom jego znaczenie. Czym jest „Together” i co to znaczy „We”?
B.L.:
„Together” skupia się na partnerstwie. Bardzo zależy nam na kliencie, z którym budujemy partnerskie relacje. Preferujemy współpracę rozpoczynającą się już na etapie projektowania, co pozwala zoptymalizować projekt i osiągnąć ekonomiczne rozwiązania wysokiej jakości. Partnerska postawa jest dla nas równie ważna w stosunku do naszych podwykonawców. Ścisła, pełna szacunku współpraca z podwykonawcami zawsze prowadzi do zoptymalizowanych rozwiązań i finalnie do osiągania lepszej jakości.
„We” to koncentracja na ludziach. Budownictwo to biznes ludzki, społeczny, to codzienne działania i interakcje między ludźmi, prowadzące do sukcesu. Szacunek, bezpieczeństwo i szkolenia dla pracowników są niezbędne w naszej działalności.

M.O.: Co zatem oznacza „Kiss” oraz „Better”?
B.L.:
„Kiss” jako „Keep It Simple”, jest wyjaśnieniem samo w sobie. W CFE preferujemy upraszczanie, a nie komplikowanie pracy. Chcemy, aby procesy były tak proste, jak to tylko możliwe. Dążymy do wyeliminowania działań, które nie tworzą wartości dodanej dla klienta. Przejawia się to poziomą strukturą organizacyjną z określonymi, jasnymi procesami biznesowymi, ale jednocześnie z ograniczoną do minimum ilością spotkań, zatwierdzeń, podpisów…
„Better” zaś to ciągłe doskonalenie. Musimy rzucać wyzwania samym sobie, ale również procesom biznesowym, tak aby je poprawiać. Dlatego bardzo ważna jest kultura biznesu, szkolenia i wizyty na budowie, podczas których dzielenie się doświadczeniem jest niezwykle ważne. Lubię tworzyć zespoły złożone z doświadczonych inżynierów, młodych inżynierów i ze studentów. Młodzi ludzie mogą wnieść świeże, innowacyjne spojrzenie na niektóre aspekty biznesu, natomiast doświadczeni pracownicy chętnie przekazują wiedzę i doświadczenie młodszym pokoleniom. Niedobór pracowników na polskim rynku zobowiązuje również do myślenia o innych metodach pracy, które wymagają zaangażowania mniejszej siły roboczej, takich jak na przykład prefabrykacja elementów.

M.O.: Kolejnym zagadnieniem, na które kładziecie szczególny nacisk, jest higiena i bezpieczeństwo pracy.
B.L.:
Bezpieczeństwo jest oczywiście priorytetem! Każdy przychodzi do pracy po to, aby mu się lepiej żyło, nie po to, aby to życie stracić w wypadku. Niebezpieczne sytuacje nie podlegają negocjacjom, należy je wyeliminować. Naszym głównym celem jest zero wypadków na budowie. Dążymy do ciągłej poprawy bezpieczeństwa poprzez zapobieganie wypadkom, chorobom zawodowym oraz sytuacjom potencjalnie niebezpiecznym. W CFE zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest podnoszenie świadomości na temat bezpieczeństwa i higieny pracy – organizujemy Dzień BHP, Tydzień BHP, a także konkursy zwiększające zaangażowanie pracowników w kwestie związane ze zdrowiem i bezpieczeństwem. Każdy pracownik budowlany co najmniej raz w miesiącu uczestniczy w szkoleniu „Toolbox”.

M.O.: Jednym z przejawów tej dbałości jest wdrożony przez Państwa „Karolina Safety System”. Jaka idea towarzyszyła jego powstaniu, na czym polega i dlaczego stworzono ten system?
B.L.:
„Karolina Safety System” to dobry przykład naszego ukierunkowania na „We” i „Better”. Stworzyliśmy cyfrową platformę online, w której wszystkie problemy związane z bezpieczeństwem są rejestrowane przez aplikację w telefonie / tablecie / komputerze. Pozwala to na przeprowadzanie w sposób niezwykle skuteczny audytów bezpieczeństwa, umożliwia również bardzo dobrą obserwację działań korygujących. Wskaźnik bezpieczeństwa KPI jest w czasie rzeczywistym wizualizowany za pośrednictwem specjalnego panelu. Warto wspomnieć, że system „Karolina” zwyciężył w konkursie organizowanym w grupie CFE w kategorii „Najlepsza Praktyka na Budowie”. Skąd nazwa „Karolina”? Karolina to imię córki pary, która poznała się, pracując w CFE. „Karolina” to symbol życia, które chcemy chronić przy pomocy naszego najnowszego systemu bezpieczeństwa.

M.O.: Ubiegły rok zakończyliście Państwo świetnymi wynikami. Jakie są plany na nowy, 2018 rok?
B.L.:
Celem na 2018 rok jest to, aby wszyscy ludzie CFE nadal byli zadowoleni z pracy w naszej firmie. Jeśli uda nam się to osiągnąć, to jestem pewien, że ten rok będzie dla nas wszystkich dobrym rokiem. Podpisaliśmy już wiele umów na 2018 r.; w związku z tym nasza aktywność w tym czasie będzie znacznie wyższa niż w 2017 r. Cieszy mnie też, że w 2018 r. zbudujemy kilka projektów dla klientów, z którymi już wcześniej współpracowaliśmy. Oznacza to, że nasi klienci są zadowoleni z dotychczasowej współpracy i z rezultatów, jakie wspólnie osiągnęliśmy. Naszym największym wyzwaniem na ten rok jest zatrudnienie niezbędnych inżynierów i pracowników, którzy wierzą w naszą strategię i nasze wartości, i z których pomocą będziemy mogli dalej rozwijać i realizować powierzone nam projekty.

CFE Polska Sp. z o.o.
ul. Komitetu Obrony Robotników 48
02-146 Warszawa
www.cfe.com.pl

PS