Wzrost sprzedaży, nowe duże inwestycje, rozwój kolejnych rynków eksportu i sukces kluczowych przedsięwzięć – z takim dorobkiem firma Aluprof zakończyła rok 2018. Jeden z wiodących europejskich producentów oraz dystrybutorów systemów aluminiowych dla budownictwa ma powody do zadowolenia oraz ambitne plany na rok 2019. Komentuje Tomasz Grela, Prezes Zarządu Aluprof SA.
Stabilna sytuacja firmy, zarówno na rynkach zagranicznych, jak i w Polsce, znajduje odzwierciedlenie w kondycji finansowej. Aluprof zakończył rok 2018 z wynikiem sprzedaży na poziomie 1280 mln zł. Tak dobre rezultaty to zasługa m.in. wypracowanego zaufania ze strony inwestorów i architektów, którzy sięgają po zaawansowane systemy aluminiowe marki przy wielu inwestycjach, w tym tak prestiżowych realizacjach, jak .KTW, Muzeum II Wojny Światowej, Hala Koszyki czy NOSPR. Obok kolejnych nowych projektów, które są realizowane z udziałem systemów Aluprof zarówno w Polsce, jak i w Europie czy USA, firma jest obecnie wykonawcą dwóch dużych inwestycji – Mennicy Legacy Tower w Warszawie oraz budynku Posejdon w Szczecinie. Z produktów Aluprof nieustannie powstają za oceanem spektakularne wysokościowce, m.in. 125 Greenwich Street czy 325 Lex w Nowym Jorku. Amerykański rynek przynosi spółce Aluprof prawie 100 mln złotych przychodów rocznie. Dowodem na siłę marki są także jej dodatkowe osiągnięcia. We wrześniu odbył się finał konkursu Obiekt Roku w Systemach Aluprof 2018. W plebiscycie wzięło udział ponad 170 budynków, które powstały w latach 2016–2018 z udziałem systemów aluminiowych Aluprof w kraju i za granicą. W uroczystej gali finałowej konkursu wzięło udział wielu wybitnych architektów, inwestorów oraz wykonawców. Firma była także pomysłodawcą i organizatorem konferencji Architektura przyszłości. Co mówią o nas budynki, które stawiamy – skierowanej do specjalistów z branży budowlanej i architektonicznej. Doświadczenie i dorobek firmy wykorzystywany jest niejednokrotnie na polu naukowym. W październiku 2018 r. ruszyła nowa specjalność: konstrukcje aluminiowe w budownictwie. To wspólny projekt uczelni z Bielska-Białej oraz spółki Aluprof i pierwsza specjalność o takiej tematyce na polskiej uczelni wyższej.
W 2018 roku Aluprof był obecny na liście 500 największych firm „Rzeczpospolitej” oraz na liście 100 najlepszych pracodawców, a także w rankingu najsilniejszych polskich ambasadorów ogłoszonym przez tygodnik „Wprost”. Firma zdobyła także podwójny tytuł Złota Budowlana Marka Roku 2018, Złoty Champion Roku 2018 oraz tytuł Lidera Rynku Stolarki w segmencie Systemów Aluminiowych i Roletowych. To był kolejny dobry rok dla naszej spółki, czego potwierdzeniem są zarówno wyniki finansowe Aluprof, jak również skala zrealizowanych przedsięwzięć. Jesteśmy też spokojni, jeśli chodzi o prognozy na kolejne lata. Mamy świetny zespół, zaufanych partnerów biznesowych i bardzo ambitne plany w zakresie rozwoju. Już teraz mogę zdradzić, że w 2019 roku zwiększymy powierzchnię magazynowo-produkcyjną w Bielsku-Białej i w Opolu, a także otworzymy Showroom Aluprof – przyjazne miejsce spotkań dla architektów i inwestorów w otoczeniu naszych produktów. Planujemy także uruchomienie kolejnej pionowej lakierni oraz Centrum Badań i Innowacji Aluprof, w którym nasi klienci będą mogli przebadać produkowane konstrukcje. Będziemy również kontynuować działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. A to tylko część planów na 2019 rok. Wierzymy, że będzie on jeszcze lepszy niż poprzedni.
______________________________________________________
Tomasz Grela W 1997 roku ukończył studia na Wydziale Budownictwa Politechniki Śląskiej w Gliwicach. Karierę rozpoczynał w firmie budowlanej Dombud jako kierownik działu marketingu. Następnie pracował na stanowiskach dyrektora ds. logistyki i dyrektora handlowego, dyrektora operacyjnego oraz członka zarządu. W latach 2004–2008 był prezesem zarządu Metalplast-Stolarka. Od grudnia 2008 sprawuje funkcję prezesa zarządu Aluprof SA, a od grudnia 2017 roku funkcję członka zarządu Grupy Kęty SA