Home Komentarze „Polskie” ma swoją wartość
„Polskie” ma swoją wartość
0

„Polskie” ma swoją wartość

0
0

Według badań większość polskiego społeczeństwa zdaje sobie sprawę, że kupowanie krajowych produktów przynosi korzyści naszej gospodarce. Wciąż jednak nie przekłada się to powszechnie na konkretne decyzje zakupowe. Patriotyzm ekonomiczny w Polsce systematycznie zyskuje jednak na popularności. Jest coraz lepiej rozumiany i coraz mocniej dostrzegalny. Komentuje Paweł Kisiel, Prezes Zarządu Grupy Atlas.

Patriotyzm gospodarczy nie jest w Polsce zjawiskiem nieznanym, ale jako postawa społeczna póki co nie zakorzenił się jeszcze mocno wśród polskich konsumentów. Odmiennie jest na przykład u Niemców czy Francuzów – tam moda na kupowanie tego, co rodzime jest od dawna normalnym, zwykłym i codziennym przejawem konsumenckiej dojrzałości ekonomicznej. Dynamikę powszechności patriotycznego nastawienia konsumentów utrudnia w Polsce fakt, że nie zawsze łatwo oraz precyzyjnie da się dziś określić, które produkty są rdzennie polskie, naprawdę polskie lub „jeszcze” polskie. Jednak dojrzewanie rynku w naszym kraju, a także kryzysy natury ekonomicznej (w tym również ten bieżący, związany z epidemią) spowodowały, że kwestia patriotycznych zachowań zakupowych staje się coraz istotniejsza. W przestrzeni publicznej obserwujemy też sporo różnych działań medialnych i akcji społecznych, których celem jest właśnie budowanie takich postaw.

Grupą zawodową, w której kwestia pochodzenia produktów systematycznie nabiera wagi, są w Polsce m.in. wykonawcy budowlani. To zresztą obecnie często dobrze wykształceni, solidnie przygotowani do zawodu ludzie, odpowiedzialnie prowadzący działalność gospodarczą. Oczywiście nadal głównym kryterium wyboru materiałów pozostają dla nich walory jakościowe i użytkowe oraz dostępność. Jeśli jednak rodzimy producent oferuje dobre, dostępne oraz spełniające ich oczekiwania produkty, to narodowość marki zaczyna odgrywać coraz większą rolę przy decyzjach zakupowych. I z tym właśnie związana jest najnowsza kampania reklamowa Atlasa prowadzona pod rozwijającym skrót „.PL” hasłem „Polskie i kropka”. Poza promocją dobrych i uznanych już na rynku produktów chodzi w niej o równoczesne promowanie polskości. To pewnego rodzaju wsparcie ze strony najsilniejszej polskiej marki budowlanej dla procesu kreowania w naszym kraju konsumenckich postaw patriotycznych.

Kampania, która ruszyła od początku sierpnia br., to nie tylko setki billboardów w atrakcyjnych lokalizacjach w całej Polsce. To również szeroka akcja w sieci internetowej, dedykowana strona internetowa, promocja w prasie oraz liczne działania kierowane do wykonawców i dystrybutorów. W projektach graficznych oraz działaniach komunikacyjnych związanych z kampanią nie odnajdziemy emanacji narodowymi barwami, narodową dumą czy historią. Natomiast krótko i w prosty sposób akcentowane jest, że to, co polskie, może mieć prawdziwą wartość. Znane i uznane już na rynku produkty Atlasa, dzięki którym „można więcej”, są tego dobrym dowodem.


Fot. arch. Grupa Atlas

open